Eric Konings (Unibet): Alleen maar winnaars na liberalisering gokmarkt
- Sponsoring
- 20 jun 2014 @ 09:12
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Sponsoring
- 20 jun 2014 @ 09:12
- Redactie Sponsoring
Alleen maar winnaars. Eric Konings, Public Affairs Manager van Unibet verwacht dat de liberalisering van de gokmarkt voor iedereen gunstig uitwerkt. 'Dé grote winnaar is de Nederlandse consument, die gebruik zal kunnen gaan maken van veilig, aantrekkelijk en in Nederland gereguleerd (online) kansspelaanbod.' Konings spreekt komende maandag op het SponsorTribune-seminar over Betting & Gaming als sponsorpodium.
Ook de huidige aanbieders profiteren mee, is de overtuiging van Konings. 'Het is goed om op te merken dat de huidige Nederlandse aanbieders ook winnen, en niet verliezen, zoals vaak wordt gevreesd. Wanneer er wettelijk kader komt zal de markt als geheel groeien. In Denemarken, België en het Verenigd Koninkrijk spelen de voormalige monopolies ook na regulering van online een zeer prominente rol op de kansspelmarkt, en dit scenario is ook in Nederland mogelijk.'
Konings verwacht dat de liberalisering tussen de 92 miljoen en 169 miljoen euro aan sponsorgelden zal opleveren. Konings: 'Uit onafhankelijk onderzoek van H2 Gambling Capital blijkt dat de online kansspelmarkt tussen over de periode 2015 – 2018, op basis van het huidige voorgestelde belastingtarief van 20 procent en gemeten naar netto speelresultaat, een omvang zal hebben van 843 miljoen euro. Hiervan zal in de vorm van sponsoring en andere investeringen circa 92 miljoen euro terugvloeien naar de sport.'
Wanneer de effectieve kostendruk voor de online kansspelaanbieders gelijk zou worden geschakeld aan die van de bestaande loterijen, zal dit bedrag zelfs stijgen. 'Het draagvlak na kansspelbelasting is dan 1.4 miljard euro, met circa 169 miljoen euro aan additionele inkomsten voor de sport. Een gelijktrekking naar loterijen kan de sport derhalve dus nog 77 miljoen euro extra aan additionele inkomsten opleveren. Kortom: er komen nieuwe spelers op de sponsormarkt die de markt als geheel een stimulans zullen geven.'
Het SponsorTribune-seminar Betting & Gaming als sponsorpodium vindt plaats op maandag 23 juni van 9:30 tot 14:00. U kunt zich hier inschrijven.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing