Bose weert Beats koptelefoons uit de NFL

Bose weert Beats koptelefoons uit de NFL
  • Sponsoring
  • 6 okt 2014 @ 09:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Spelers in de NFL mogen op het veld niet meer gezien worden met een koptelefoon van Beats. Concurrent Bose heeft een sponsorovereenkomst met de Amerikaanse footballcompetitie gesloten die spelers verbiedt een koptelefoon van Beats, of elk ander merk, voor de camera te dragen.

Het verbod strekt zich uit tot interviews op tv tijdens het voorseizoen, trainingen of op de wedstrijddag. Tot 90 minuten na het einde van de wedstrijd zijn enkel koptelefoons van Bose toegestaan.

NFL verklaart dat al sinds begin jaren '90 gebruikelijk is dat de competitie toeziet op het gebruik van bepaalde merken om en tijdens wedstrijden. 'DIt is het beleid van de NFL, niet van een van onze sponsoren, Bose in dit geval. Bose is niet betrokken bij het naleven van dit beleid.'

Volgens Beats zijn voor veel sporters koptelefoons van Beats onderdeel geworden van de voorbereiding voor de wedstrijd, het zit nu in hun DNA. 'Muziek heeft een significant positief effect op de focus en mentale voorbereiding van de sporter en is even belangrijk voor een prestatie als elk ander deel van zijn uitrusting.'

Tijdens het WK voetbal afgelopen zomer wist Sony op vergelijkbare wijze de koptelefoons van Beats te weren.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken