Vattenfall beëindigt samenwerking NOC*NSF

Vattenfall beëindigt samenwerking NOC*NSF
  • Sponsoring
  • 16 okt 2014 @ 10:32
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringOlympische Spelen

Een reorganisatie bij Vattenfall heeft tot gevolg dat het energiebedrijf, waar Nuon onderdeel van is, de sponsorovereenkomst met NOC*NSF opzegd. De oorspronkelijke samenwerkingsovereenkomst liep tot en met 2016, maar zal nu al eind 2014 eindigen.

In 2012 sloot Vattenfall een sponsorovereenkomst met NOC*NSF als onderdeel van een koepelovereenkomst met de nationale comités in Zweden, Duitsland en Nederland. In 2013 heeft Vattenfall haar organisatie verdeeld in een Scandinavisch en een Europees onderdeel om zo flexibeler te kunnen opereren op de verschillende lokale energiemarkten. Ook op het gebied van sponsoring wil Vattenfall dat de onderdelen eigen lokale keuzes kunnen maken. Dit resulteert in het beëindigen van de overeenkomst van Vattenfall met NOC*NSF.

De samenwerking tussen Nederlands sport(talent) en Vattenfall bestaat uit verschillende onderdelen. Binnen de overeenkomst met NOC*NSF ondersteunt Vattenfall ook Nederlands jong talent, dit zijn ongeveer 25 sporters. Vattenfall komt de afspraken die met NOC*NSF zijn gemaakt over deze jonge talenten na, aangezien financiële ondersteuning in deze beginjaren erg belangrijk is voor jonge sporters.Daarnaast heeft Vattenfall directe afspraken met individuele sporters, Henk Grol, Dafne Schippers en Bas Verwijlen. Ook deze afspraken blijven bestaan.

NOC*NSF zegt Vattenfall dankbaar te zijn voor de samenwerking in de afgelopen twee jaar en voor de inzet die dit bedrijf daarmee voor de Nederlandse sport heeft geleverd.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken