Voetbalwereld bezorgt zichzelf slechte naam

Voetbalwereld bezorgt zichzelf slechte naam
  • Sponsoring
  • 23 okt 2014 @ 09:27
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Joop Munsterman van FC Twente heeft er grote bezwaren tegen dat voetbalclubs zo open moeten zijn over de financiële huishouding. ‘We geven onszelf openbare straffen en bezorgen de voetbalwereld daarmee een slechte naam’, meldt de voorzitter van FC Twente op de site van Nu.nl.

FC Twente heeft net als veel voetbal clubs moeite om alle wensen te financieren. Banken willen de clubs niet financieren. De KNVB heeft een financiële categorie-indeling en FV Twente valt in categorie 1. Munsterman vindt dat de bekendmaking van de categorie-indeling nadelig is voor bedrijven om voor sponsoring te kiezen. ‘Ik ken weinig bedrijven die alles uit de kasstroom moeten financieren. Het vol krijgen van een stadion is echt geen romantische bezigheid. Voor elke stoel moeten wij keihard werken’, aldus Munsterman op Nu.nl.

Funest
Munsterman vervolgt: ‘Het is funest voor onze concurrentiepositie, hoe moeten clubs op deze manier in vredesnaam het hoofd boven water houden? We komen elke drie maanden negatief in de publiciteit. Daar wil een bedrijf niet mee geassocieerd worden.’ De KNVB zegt dat het licentiesysteem gaat veranderen. De voetbalbond in gesprek met de clubs, die overigens zelf hebben ingestemd met de huidige regelgeving.

Imago
Het imago van de ondernemer, die eerder in de krantenwereld als bestuurder actief was, heeft eronder geleden. ‘Maar ik heb destijds de verantwoordelijkheid genomen om statutair directeur te worden, omdat niemand anders het wilde. De club was bijna failliet en ik heb zelf afgesproken om elke 35.000 euro te verantwoorden. Dan is het naar om terug te lezen dat ik alles in mijn eentje zou beslissen. Daar is helemaal geen sprake van. Toch moeten we wel toegeven dat er dingen mis zijn gegaan. Ik maak elke dag wel twee of drie fouten’, zegt Munsterman. (Bron: NU.nl)

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken