Nominaties SponsorRingen categorie Maatschappij

Nominaties SponsorRingen categorie Maatschappij
  • Sponsoring
  • 13 nov 2014 @ 12:08
  • 16324 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorRingMaatschappij

De uitreiking van de SponsorRingen vindt plaats op donderdag 20 november 2014 in DeFabrique, de evenementenlocatie in Utrecht. De vier genomineerden in de categorie Maatschappij zijn, in willekeurige volgorde; Arcadis & UN-Habitat Shelter, Boskalis & de Beach Cleanup Tour, GOGO & dance4life, Scapino & Diabetes Fonds en Nijntje & het Beweegdiploma.

Arcadis & UN-Habitat Shelter is het partnership van Arcadis en UNHabitat, de VN-organisatie voor het bevorderen van sociale en duurzame stedenbouw en stedelijke ontwikkeling. Sinds 2010 is het gezamenlijke doel het verbeteren van de leefomstandigheden in de snel groeiende steden over de hele wereld – een van de grootste uitdagingen van deze eeuw. Arcadis zet pro bono medewerkers en expertise in bij UN-Habitat-projecten. In de afgelopen vier jaar vonden meer dan vijftig succesvolle Shelter-missies, trainingen, workshops en andere activiteiten plaats in Azië, Afrika en Midden-Amerika. In het afgelopen jaar namen 120 Arcadis-medewerkers deel aan vijftien activiteiten. Daarnaast is Arcadis de grootste sponsor van UN-Habitat’s World Urban Campaign, een vooraanstaand platform over stedelijke ontwikkeling.

Boskalis is sinds 2013 hoofdsponsor van de Beach Cleanup Tour van Stichting De Noordzee. Gedurende de maand augustus maakte Stichting De Noordzee samen met vrijwilligers – onder wie een grote groep Boskalis-medewerkers – de héle Noordzeekust schoon over een lengte van 350 kilometer.
Met de Boskalis Beach Cleanup Tour streven Stichting De Noordzee en Boskalis maatschappelijke aandacht na voor het toenemende probleem van afval en plastic in zee en op de stranden en de negatieve gevolgen daarvan voor zeedieren en vogels. Ook onderzoekt Stichting De Noordzee de verzamelde afvalitems. Het resultaat wordt ingezet voor een lobby richting politiek en het bedrijfsleven om bronnen van afval te saneren.

GOGO & dance4life is met GOGO Jongerenreizen is al twee jaar partner van dance4life, de organisatie die met jongeren werkt aan een wereld zonder aids. De organisaties werken op verschillende vlakken met elkaar samen. GOGO steunt het voorlichtingswerk van dance4life financieel. Daarnaast worden GOGO reisleiders jaarlijks getraind door dance4life, zodat zij vakantie vierende jongeren van de juiste informatie over seks, hiv en aids kunnen voorzien. Op de reizen worden dance4life-condooms uitgedeeld en zijn ook dance4life-ambassadeurs The Partysquad betrokken bij de samenwerking. Met de samenwerking “Koppie erbij, ook op vakantie” brengen GOGO en dance4life belangrijke informatie over seks, hiv en soa’s op een positieve, aantrekkelijke en relevante manier over op jongeren. Zodat zij ook – of juist – tijdens hun vakantie de juiste seksuele keuzes maken.

Scapino & Diabetes Fonds hebben de Orchard diabetes-collectie ontwikkeld. Een kwart van de mensen met diabetes zullen ooit voetproblemen krijgen, die zelfs tot amputaties kunnen leiden. De juiste schoenen dragen kan deze problemen voorkomen. De knowhow van de schoenenfabrikant heeft samen met de input van het expertteam van het Diabetes Fonds geleid tot een complete schoenenlijn voor mensen met beginnende voetproblemen, onder andere ontstaan door diabetes. De schoenen zijn in de winkel te herkennen aan kenmerkende oranje dozen. Ook wordt informatie verspreid onder zorgverleners via flyers en tijdens de Nationale Diabetes Dag. Scapino steunt daarnaast het Diabetes Fonds door per verkocht paar één euro te doneren. Dit heeft van eind 2012 tot en met eind 2013 ruim 143.000 euro opgeleverd.

Nijntje & het Beweegdiploma geeft nijntje een sportief imago. Al bijna 60 jaar is nijntje een rolmodel voor de allerjongste jeugd en nu krijgt het konijntje een sportieve boost. De KNGU wil iedereen een leven lang laten bewegen en kinderen van 2 tot 6 jaar in beweging krijgen. Samen hebben ze daartoe het Beweegdiploma ontwikkeld dat peuters en kleuters de belangrijkste motorische basisvaardigheden bijbrengt. Het Beweegdiploma is in nijntje-stijl opgemaakt. Daarnaast is een sportieve nijntje-dvd uitgegeven en wordt op de online kanalen van nijntje naar het Beweegdiploma verwezen. Dit najaar wordt de campagne bij kinderopvangorganisaties onder de aandacht gebracht. Ruim 130 gymclubs bieden het Beweegdiploma aan en al 2700 kinderen zijn met de lessen gestart of hebben deze afgerond. De ambities rijken veel verder. De KNGU wil dat er eind 2017 40.000 Beweegdiploma’s uitgereikt zijn aan peuters en kleuters en dat vanaf 2020 ieder kind in Nederland het Beweegdiploma haalt.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken