Ajax, Aegon en Fonds Gehandicaptensport geven G-voetbal een impuls

Ajax, Aegon en Fonds Gehandicaptensport geven G-voetbal een impuls
  • Sponsoring
  • 22 dec 2014 @ 10:23
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingMaatschappijVoetbal

Komende voetbalseizoen kunnen ruim 20 nieuwe gehandicapten-teams starten bij amateurvoetbalverenigingen in het hele land. Fonds Gehandicaptensport heeft zich het afgelopen half jaar samen met partners Ajax en Aegon intensief ingezet voor de campagne ‘Als1team’. Deze campagne had als doel sporters met een handicap structureel te kunnen laten sporten.

Vrijdag overhandigden de Ajacieden Lasse Schöne en Daphne Koster op sportcomplex De Toekomst in Amsterdam een cheque aan een team gehandicapte sporters en Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport (FGS). 'Deze cheque is het resultaat van een mooie campagne. Door onze gezamenlijke inspanningen kunnen er volgend seizoen maar liefst 10% meer G-voetbalteams sporten in Nederland. Dat komt neer op zo’n 300 voetballers', stelt Boor.

In Nederland zijn 1,7 miljoen mensen gehandicapt. Dat zij een sport kunnen beoefenen is niet zo vanzelfsprekend. Waar gezonde voetballers bijvoorbeeld simpelweg op de fiets stappen om naar de plaatselijke vereniging te gaan, is er voor een G-team zo’n € 5.000,- extra nodig om hen 3 jaar te laten voetballen. Dit heeft alles te maken met onder meer vervoer, aanpassingen op de club en opleidingen voor trainers. 'En dat terwijl sporten zeer belangrijk is voor de fysieke en sociale ontwikkeling van gehandicapte kinderen. Bovenal geeft het ontzettend veel plezier. Honderden kinderen verspreid over het hele land kunnen door 'Als1team' de velden op en daar ben ik trots op', vervolgt Boor van FGS.

Fonds Gehandicaptensport vond in Ajax en Aegon partners om het afgelopen half jaar geld in te zamelen om meer G-voetbalteams op te starten. 'Sporten is belangrijk voor iedereen, voor gehandicapten en niet-gehandicapten. Sport brengt mensen samen, is gezond en goed voor de ontwikkeling van met name kinderen. Samen met Ajax en Fonds Gehandicaptensport zijn wij trots dat we hier een bijdrage aan hebben kunnen leveren', aldus Debora de Laaf, Communicatiemanager Aegon Nederland.

Het hoofdsponsorschap van Aegon bij Ajax eindigt dit jaar en de sponsor wilde nog één keer een mooie, bijzondere actie opzetten samen met Ajax. Zo prijkte in de tweede helft van 2014 het logo van Fonds Gehandicaptensport op de uitshirts van Ajax 1, Jong Ajax en de Ajax Vrouwen en waren er diverse activiteiten opgetuigd om aandacht te vragen en geld in te zamelen voor meer G-teams.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken