Rabobank maatschappelijk meest verantwoorde sponsor
- Sponsoring
- 15 dec 2014 @ 10:21
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringMaatschappijSportmarketing
- 15 dec 2014 @ 10:21
- Redactie Sponsoring
Rabobank wordt door het Nederlandse publiek het meest genoemd als maatschappelijk verantwoorde sponsor. Al jarenlang investeert de bank in het wielrennen, hockey en de paardensport, waarbij aandacht is voor zowel de top- als breedtesport. Toch wordt door veel Nederlanders gekeken naar maatschappelijke sponsoring.
De VriendenLoterij neemt de tweede positie in in deze ranglijst. De continue profilering als maatschappelijk partner van de Eredivisie lijkt zijn vruchten af te werpen. De top-3 wordt gecompleteerd door ING, dat zich het afgelopen jaar onder meer heeft ingezet om voetbalverenigingen (financieel) gezond te houden. Dat blijkt uit Repucom’s jaarraport DNA van de Sportfan 2014.
Naast deze drie sponsoren zijn er vele andere bedrijven die door middel van sponsoring maatschappelijke activiteiten ontplooien. Delta Lloyd helpt via het Watersportverbond het Jeugdsportfonds om de zeilsport toegankelijker te maken voor meer kinderen en Opel draagt met Feyenoord bij aan de werving van meer vrijwilligers voor de Hartstichting.
Merken ondernemen maatschappelijke activiteiten omdat ze hierin geloven, maar ook omdat het publiek dit van hen verwacht. 39 procent van het Nederlandse publiek vindt het ontplooien van maatschappelijke activiteiten zelfs een essentieel onderdeel van sportsponsoring. 40 procent vindt een sportsponsor aantrekkelijker, wanneer deze zich bezighoudt met maatschappelijke activiteiten.
Desondanks kunnen Nederlanders zich maar weinig maatschappelijke sponsoringen herinneren. Op de vraag welke sportsponsor het meest geassocieerd wordt met maatschappelijk verantwoorde sportsponsoring zegt een meerderheid van het land ‘Geen antwoord’ of ‘Weet niet’. Ook gelooft slechts 22 procent van de Nederlanders dat sportsponsoren maatschappelijke activiteiten ontplooien omdat ze hier oprecht om geven. 24 procent staat hier juist negatief tegenover.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing