Jeugdsportfonds nieuwe maatschappelijk partner KNWU

Jeugdsportfonds nieuwe maatschappelijk partner KNWU
  • Sponsoring
  • 27 jan 2015 @ 12:18
  • 21700 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipMaatschappij

De KNWU heeft een nieuwe maatschappelijk partner gevonden in het Jeugdsportfonds Nederland. Bij de ploegenpresentatie van het Rabobank Development Team is het partnerschap bekend gemaakt. De wielerbond en het Jeugdsportfonds hopen samen sportdromen van kinderen waar te maken.

Het Jeugdsportfonds maakte haar start in Amsterdam en sinds 2003 uitgebreid over Nederland. Door deze uitbreiding wordt het Jeugdsportfonds een landelijk opererende stichting met als doel kinderen vanaf 4 tot 18 jaar, die leven in gezinnen waar niet genoeg geld is om lid te worden van een sportvereniging, tóch te laten sporten. Kinderen die via het Jeugdsportfonds een sportkans krijgen, wordt een lidmaatschap aangeboden bij een vereniging dat is aangesloten bij NOC*NSF.

Met onder andere Marianne Vos en het Rabobank Development Team als ambassadeurs en het NOC*NSF als maatschappelijk partner wordt het Jeugdsportfonds sterk gesteund, de KNWU wil hier graag aan bijdragen en hiermee sportparticipatie bevorderen.

Door middel van deze samenwerking hoopt de KNWU dat voor kinderen die graag willen wielrennen, de instapdrempel lager is. Want, zoals Huib Kloosterhuis, directeur van de KNWU, aangeeft: 'Elk kind heeft het recht om te sporten en zeker om te fietsen. Dat maakt hun wereld letterlijk groter.'

Met 32 lokale fondsen en een samenwerking met bijna 200 gemeenten heeft het Jeugdsportfonds één van de voornaamste goede doelen in de sport (Jeugdsportfonds, 2014).

'Door de samenwerking met de KNWU krijgen we meer bekendheid voor het Jeugdsportfonds en hopen we alle leden van de wielrenunie te kunnen activeren om individueel of bij evenementen, die worden georganiseerd door de KNWU, in actie te komen om geld in te zamelen voor ons fonds zodat nog veel meer kinderen de kans krijgen om te sporten', aldus Monique Maks, directeur van Jeugdsportfonds Nederland.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken