Opnieuw co-sponsor voor Team Roompot: Staatsloterij

Opnieuw co-sponsor voor Team Roompot: Staatsloterij
  • Sponsoring
  • 17 feb 2015 @ 09:41
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsoring

De Nederlandse wielerploeg Roompot heeft opnieuw een co-sponsor gevonden: de Staatsloterij. De naam van de loterij zal op korte termijn op de shirts en auto's van de ploeg verschijnen.

Al vanaf het eerste moment dat Michael Boogerd, Michael Zijlaard, Erik Breukink en Jean-Paul van Poppel hun plannen presenteerden voor een nieuwe Nederlandse wielerploeg is de Staatsloterij geïnteresseerd, schrijft het AD.

De Staatsloterij en Team Roompot tekenden zelfs in de zomer al de contracten, maar nadat de Lotto – ook een staatsbedrijf dat bovendien wil fuseren met de Staatsloterij – werd gepresenteerd als opvolger van sponsor Belkin, moesten er eerst wat plooien worden gladgestreken.

Michael Zijlaard: 'We zijn al lang bezig met de Staatsloterij. Ze zijn van plan om een platform te creëren voor top- en breedtesport. Wij zijn daarin een onderdeel: de voorrijders zeg maar. Maar ook recreanten en toerders worden gemotiveerd om te fietsen. De fietsende sneeuwbal moet gaan rollen. Het gaat ook bij ons niet alleen om winnen, ook om jonge renners op te leiden. Voor ons is de Staatsloterij een geweldige partij. Ze zijn oranje, Nederlands, en ze geven jonge mensen de kans om hun droom waar te maken, net als wij.'

De Staatsloterij heeft zich voor een jaar verbonden aan de jonge wielerploeg. De bijdrage van de loterij is al opgenomen in het budget van 3 miljoen euro.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken