Quick-Step verlengt wielersponsoring met twee jaar

Quick-Step verlengt wielersponsoring met twee jaar
  • Sponsoring
  • 7 apr 2015 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Quick-Step heeft de sponsoring van de Belgische wielerploeg Etixx-QuickStep verlengd tot het einde van 2017. Alle sponsoren van die ploeg liggen nu tot einde dat jaar vast. Quick-Step is al sinds 1999 sponsor van een wielerploeg.

'Quick-Step is er al bij van in het prille begin van dit team', vertelt Patrick Lefevere, CEO van Etixx–Quick-Step. 'Door de jaren heen ontwikkelden we een nauwe band die zijn gelijke niet kent in de wereld van het wielrennen. Quick-Step zit verweven in het DNA van ons team.
Daarnaast zijn we best trots op onze twee hoofdsponsors met wie we zoveel gemeen hebben: Belgische roots, maar met internationale allures. We zijn Quick-Step uiterst dankbaar voor het hernieuwde vertrouwen in ons, als team en als sportief uithangbord voor hun merk.'

Paul De Cock, president bij UNILIN, division flooring, licht de chemie tussen Quick-Step en de wielerwereld toe: 'De voorbije zestien seizoen speelde onze sponsorstrategie een cruciale rol in het uitbouwen van onze merkbekendheid. Ik denk niet dat we een betere match dan dit hadden kunnen vinden.'

Tot de ploeg Etixx-QuickStep wereldkampioen Michal Kwiatkowski, Tom Boonen, Zdenek Stybar, Mark Cavendish en de Nederlander Niki Terpstra. 

Op de foto: Zdenek Stybar (links) en Niki Terpstra.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken