GoPro voorziet Tour-teams van camera's

GoPro voorziet Tour-teams van camera's
  • Sponsoring
  • 6 jul 2015 @ 09:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingSportPartnership

Velon, een samenwerkingsverband van elf professionele wielerteams, is een partnerschap aangegeaan met GoPro. Velon en GoPro zullen op de fiets en achter de schermen opnamen maken om een uniek inzicht te geven in de sport.

De samenwerking gaat al met de start van de Tour de France morgen in. ASO, de organisator van de rondewedstrijd, garandeert dat per etappe minimaal acht camera's op fietsen zullen worden bevestigd. Tot de elf teams die zich verenigd hebben in Velon behoren de Nederlandse teams Giant-Alpecin, LottoNL-Jumbo en onder meer Sky, Tinkoff-Saxo en Trek.

Graham Bartlett, ceo Velon: 'Dit partnership zal fans een nieuwe kant van wielrennen laten zien, met fantastische momenten die nooit eerder zijn vastgelegd. Ik denk dat dit een belangrijke overeenkomst voor de sport is. GoPro's YouTube-kanaal behoort tot de top in online sportkanalen, het staat in de top 5 van aantal abonnees en views'.

Todd Ballard, Senior Director Lifestyle Marketing GoPro: 'Wielrennen is een ultieme teamsport, maar de mooiste momenten doen zich voor buiten het zicht van de camera. Door de samenwerking met Velon zitten we bovenop de actie en kunnen we laten zien wat er nodig is om in een van de meest veeleisende sporten te winnen.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken