If Carlsberg did kickabouts...

If Carlsberg did kickabouts...
  • Sponsoring
  • 6 aug 2015 @ 16:05
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoring

Carlsberg, het officiële biermerk van de Barclays Premier League, heeft vlak voor de start van de Engelse voetbalcompetitie een wereldwijde TV commercial gelanceerd met onder meer oud-Manchester United keeper Peter Schmeichel en voetbalcommentator Jeff Stelling. Creatief bureau 72andsunny uit Amsterdam is verantwoordelijk voor de commercial. In de commercial transformeert een dagdagelijks voetbalpartijtje in het park door toedoen van Carlsberg tot een wonderbaarlijke wedstrijd vol drama en emotie. De commercial maakt deel uit van de “If Carlsberg did…-campagne”.

De commercial zit vol met subtiele verwijzingen naar voor voetballiefhebbers herkenbare momenten uit de historie van Barclays Premier League, zoals de legendarische helm van Petr Cech, de fameuze omhaal van Wayne Rooney en de typische uitworp van Peter Schmeichel. Richard Whitty, Senior Marketing Manager Football, Carlsberg: ‘Met onze nieuwe televisiecommercial en supporterscampagne willen we de verbeelding van voetballiefhebbers over de hele wereld vastleggen. De humor in de commercial is mondiaal en met de verwijzingen laten we zien dat Carslberg voetbal begrijpt.’

Nic Owen, Managing Director, 72andSunny Amsterdam: ‘Shirts als doelpalen, super slow motions in het park en magische sponzen die echt magisch blijken te zijn. Het eindigt met een koud biertje: zo krijgt een wedstrijdje in het park het karakter van een Premier League wedstrijd.’

De nieuwe “If Carlsberg did…” tv commericials ondersteunen “Doing football better, for the fans”, Carlsbergs bredere creatieve positionering over alle voetbaluitingen heen (Barclays Premier League, UEFA EURO 2016™ en Liverpool FC) en worden breed ingezet in alle communicatiekanalen.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken