NOC*NSF bouwt TeamNL-fancommunity

NOC*NSF bouwt TeamNL-fancommunity
  • Sponsoring
  • 19 nov 2015 @ 12:49
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingOlympische Spelen

Vanaf 1 januari in het Olympische jaar 2016 kan iedereen de sporters van TeamNL via www.teamnl.org, de TeamNL-app en socialmediakanalen van dichtbij volgen. Tegelijk met het fancommunity-platform presenteert NOC*NSF de nieuwe TeamNL merkidentiteit.

Dankzij het het fancommunity-platform krijgen fans een nog beter beeld van hun favoriete sporters en kunnen zij hen ook aanmoedigen op weg naar Rio. Naast nieuws en achtergronden is te zien welke wedstrijden eraan komen, welke resultaten worden gehaald en wie zich tot nu toe hebben gekwalificeerd.

Op het TeamNL-platform volgen we eerst de Olympische sportbonden in hun route op weg naar Rio2016. In de eerste helft van volgend jaar komen daar de Olympische Wintersporten bij en daarna de niet-Olympische sporten, want ook deze vallen onder TeamNL. Voor het communicatie platform wordt nauw samengewerkt met sportbonden, sporters en andere belanghebbenden binnen de Nederlandse topsport.

Maurits Hendriks Chef de Mission Rio 2016: 'Op het TeamNL platform kan iedereen straks zien wat de sporters van TeamNL op weg naar de Olympische en Paralympische Spelen van Rio 2016 mee gaan maken en wat zij er die laatste maanden allemaal voor moeten doen. Dit platform is voor de fans van TeamNL. We kunnen ze een kijkje achter de schermen geven en ze daardoor dichterbij onze sporters brengen. Dat zal de sporters verder inspireren om straks in Rio het beste uit hen zelf te halen.'

Nieuwe TeamNL-merkidentiteit Het nieuwe TeamNL-beeldmerk bestaat naast de ringen of agito’s uit een nieuw symbool dat diverse dimensies illustreert; die van de persoon, de tulp en de vlam. Deze staan symbool voor: juichen, passie en vuur. In dit levendige Nederlandse merk is gebruikt gemaakt van de Nederlandse kleuren; zowel de Nederlandse vlag in het kelkblad als de oranje kleur in de rest van de tulp en de speciaal voor dit logo ontwikkelde kleurrijke typografie. De nieuwe identiteit is ontwikkeld in samenwerking met de Nederlandse designer Bob van Elderen.

De implementatie van onze nieuwe huisstijl wordt gefaseerd doorgevoerd in verschillende uitingen zoals de kleding van topsporters, top coaches en TeamNL staff, materialen, accommodaties en andere topsport-faciliteiten. Door deze fasering voeren we de verandering (kosten) efficiënt door. Op deze manier komt een uniforme presentatie van TeamNL tot stand. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken