ABN Amro participeert in Talent Centraal

ABN Amro participeert in Talent Centraal
  • Sponsoring
  • 14 apr 2016 @ 13:13
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingActivatieSport

Max Verstappen, Dafne Schippers en Marrit Steenbergen hebben al op jonge leeftijd aansluiting bij de wereldtop gevonden. Om ook andere sporttalenten die kans te bieden, is afgelopen weekend het programma ‘Talent Centraal’ gelanceerd: een op maat gesneden jaarprogramma dat sporttalenten dichterbij hun doelen moet brengen.

Het programma wordt ondersteund door Talentboek (met schaatskampioene Yvonne van Gennip), Sporttop (met schaatskampioen Jochem Uytdehaage), de SportMaatschappij (met hockeykampioen Sylvia Karres), tijdschrift Helden (van Barbara Barend) en ABN Amro.

Talent Centraal richt zich op zeer talentvolle sporters die het hoogst haalbare willen bereiken. Om te presteren is hard trainen echter niet genoeg. Het jaarprogramma van Talent Centraal biedt daarom begeleiding en tools op vier gebieden waar het jonge talent en zijn omgeving minder vaak bij stilstaan: imago, financiën, maatschappelijke ontwikkeling en mentale kracht en kennis. In een jaar tijd krijgen de talenten vier verschillende sessies, twee bootcamps en online seminars aangeboden.

Kick-off in Olympisch Stadion

In het bijzijn van de eerste 32 talenten die zijn aangesloten bij Talent Centraal was zaterdag de kick-off in het Olympisch Stadion. De jonge topsporters kregen workshops over geld, kennis, imago en carrière. Daarnaast kregen ze voedingsadvies van Peter Res, voedingsdeskundige van Ajax. De ouders van de talenten kregen workshops van kinderpsycholoog Tischa Neve en van Chiel Warners, namens de ABN Amro Sportdesk, over sport en financiën.

Daarnaast werd het het platform Talentcentraal.nl gelanceerd. Daarop kan iedereen terecht die graag meer wil weten over de verschillende domeinen, op de hoogte wil blijven van de vorderingen van de talenten of een test wil maken om eventueel ook in het programma te worden opgenomen.

Sylvia Karres (De SportMaatschappij): 'Voor de jonge talenten was het een eyeopener om te realiseren dat ze méér zijn dan een sporter. Dat ze juist een completere sporter worden door naast hun sport iets te doen wat ze leuk vinden.'

Jochem Uytdehaage (Sporttop): 'Het was een aftrap vol energie. Mooi dat Sporttop deel uitmaakt van dit initiatief, ondersteund door ABN AMRO. We gaan samenwerken en zullen veel van elkaar leren. Dat geldt niet alleen voor de talenten, maar ook voor de verschillende partijen die zijn aangesloten bij Talent Centraal.'

Barbara Barend (Helden): 'Met Talent Centraal leid je niet alleen complete sporters op maar ook complete mensen. Het is mooi om met onze expertise naamsbekendheid en presentatie van sporters daar aan bij te dragen.’

Yvonne van Gennip (Talentboek): 'We hopen dat we met Talent Centraal de topsporters van de toekomst verder kunnen helpen in hun ontwikkeling.'

Ernst Boekhorst (ABN AMRO): 'Mooi om te zien hoe oud-topsporters zich inzetten voor de ontwikkeling van sporttalenten.'
 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken