Heineken stapt in Formule 1

Heineken stapt in Formule 1
  • Sponsoring
  • 10 jun 2016 @ 08:50
  • 21888 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsoring

Heineken heeft een grote sponsorovereenkomst gesloten met Formule 1. De bierbrouwer heeft zich voor meerder jaren aan de Formule 1 verbonden. De overeenkomst gaat dit jaar van start bij de Grand Prix van Italië die een nieuwe naam krijgt: Formula 1 Gran Premio Heineken d'Italia 2016.

Met ingang van het seizoen 2017 zal Heineken F1 Event Title Partner zijn bij drie races en zal bij andere Formule 1 races als sponsor nadrukkelijk aanwezig zijn. Hoewel de naam Heineken op geen enkele Forumule 1 auto te zien zal zijn, stapt het biermerk toch groot in. Zo wordt Heineken exclusief Global Beer Partner of Formula 1.

In verschillende media wordt vermeld dat het om een overenkomst zou gaan van 250 miljoen US dollar tot en met 2023. Het sponsorschap zal gepaard gaan met advertsing campagnes van Heineken, pr, events en digitale activaties. David Coulthard en Sir Jackie Stewart zullen in de campagnes Heineken ambassadeur zijn. 

Gianluca Di Tondo, Senior Director Global Heineken Brand bij Heineken: 'Formula One is bigger than a race. It is a global event. F1 represents a unique opportunity for Heineken to engage with existing and potential consumers in important growth markets. F1 delivers in three specific areas; strong commercial opportunities; expansion of our responsible drinking platform in new and innovative ways; and enabling skill transfers between F1 and our employees. This partnership complements our existing global platforms, enabling us to reach F1's huge spectator numbers and 400 million unique television viewers every year. The hallmark of our long and successful relationships with UEFA Champions League, Rugby World Cup and the James Bond franchise is our passion to excite our consumers. We will be bringing this passion to Formula One.'

F1-baas Bernie Ecclestone: 'Some time ago I started a 'Think Before You Drive' campaign at Formula 1 Events. I am pleased that this important initiative now has such strong and committed support from Heineken, through its "If You Drive, Never Drink" campaign. We will now evolve and reinforce these messages in a way that reflects the Heineken personality and values.'

www.heineken.nl

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken