Sunweb nieuwe hoofdsponsor van wielerploeg Dumoulin
- Sponsoring
- 12 jul 2016 @ 12:21
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SportmarketingMerkenSponsorshipSport
- 12 jul 2016 @ 12:21
- Jeroen Mirck
Sunweb wordt de nieuwe hoofdsponsor van wielerploeg Giant-Alpecin. De Nederlands-Zwitserse touroperator wordt de komende drie jaar naamgever van de ploeg die onder meer met de Nederlandse renner Tom Dumoulin veel successen boekt. Sunweb is al betrokken bij de ploeg als co-sponsor. Wat vanaf volgend jaar de rol wordt van de huidige naamsponsors is nog onduidelijk.
Of Alpecin de ploeg blijft sponsoren, is nog onbekend. Giant blijft behouden als sponsor, maar de vorm daarvan staat nog ter discussie. 'Ze blijven langdurig aan ons verbonden, maar of ze ook nog op het shirt te zien blijven, weten we nu nog niet', laat ploegmanager Iwan Spekenbrink weten op NOS.nl. 'We hebben meerdere mogelijkheden wat betreft de tweede sponsorpositie.'
Speciale focus op Duitsland
Gert De Caluwe, CEO van Sunweb: 'We zien dit partnership als een natuurlijke fit. Het zit al een kwart eeuw in ons DNA om miljoenen reizigers te helpen. Ons doel is om deze taak ook te gaan vervullen voor deze ploeg en de complete wieler-community. We gaan een connectie aan met een voor ons nieuwe doelgroep van gepassioneerde wielerfans, met name in onze groeimarkten. We gaan de kracht van dit team gebruiken om de Subweb-strategie voor toekomstige groei uit te rollen over Europa, met een speciale focus op Duitsland, het land met de grootste outbound reismarkt van het continent.'
Spekenbrink beaamt het belang van Duitsland voor de nieuwe hoofdsponsor. 'We zijn een internationale ploeg, maar Duitsland wordt een belangrijk land voor Sunweb. We gaan een nieuw ontwikkelprogramma opzetten in Duitsland voor de talenten, waardoor we een continue stroom krijgen van jonge Duitse rijders in onze ploeg.'
'Innovatie en nieuwe grenzen'
Sunweb’s CCO Tim Van den Bergh: 'Wij hebben veel gemeen met dit team. Allebei mikken we op de beste performance, werken we in een internationaal team en geloven we in de kracht van innovatie om nieuwe grenzen te bereiken. Wielrennen is een van de meest populaire vrijetijdsbestedingen die hand in hand gaan met reizen. Daar bovenop steunt het bovendien op technologie die er een persoonlijke en unieke ervaring van maakt. Denk bij voorbeeld aan de Strava-app, waarbij iemand 1-op-1 kan strijden tegen een echte professional of zelfs zijn eigen idool.'
Lees ook het MarketingTribune-dossier over de Tour-sponsors van 2016.
We're delighted to announce our new major team partnership with @Sunweb! https://t.co/kcyNalzBPX #CREATINGMEMORIES pic.twitter.com/8pkLFm25g0
— Team Giant-Alpecin (@GiantAlpecin) July 11, 2016
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Sunweb
- Giant
- Alpecin
- Tom Dumoulin
- hoofdsponsor
- Tour de France
- touroperator
- wielrenner
- Giant-Alpecin
- wielerploeg
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing