Sunweb nieuwe hoofdsponsor van wielerploeg Dumoulin

Sunweb nieuwe hoofdsponsor van wielerploeg Dumoulin
  • Sponsoring
  • 12 jul 2016 @ 12:21
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportmarketingMerkenSponsorshipSport

Sunweb wordt de nieuwe hoofdsponsor van wielerploeg Giant-Alpecin. De Nederlands-Zwitserse touroperator wordt de komende drie jaar naamgever van de ploeg die onder meer met de Nederlandse renner Tom Dumoulin veel successen boekt. Sunweb is al betrokken bij de ploeg als co-sponsor. Wat vanaf volgend jaar de rol wordt van de huidige naamsponsors is nog onduidelijk.

Of Alpecin de ploeg blijft sponsoren, is nog onbekend. Giant blijft behouden als sponsor, maar de vorm daarvan staat nog ter discussie. 'Ze blijven langdurig aan ons verbonden, maar of ze ook nog op het shirt te zien blijven, weten we nu nog niet', laat ploegmanager Iwan Spekenbrink weten op NOS.nl. 'We hebben meerdere mogelijkheden wat betreft de tweede sponsorpositie.'

Speciale focus op Duitsland

Gert De Caluwe, CEO van Sunweb: 'We zien dit partnership als een natuurlijke fit. Het zit al een kwart eeuw in ons DNA om miljoenen reizigers te helpen. Ons doel is om deze taak ook te gaan vervullen voor deze ploeg en de complete wieler-community. We gaan een connectie aan met een voor ons nieuwe doelgroep van gepassioneerde wielerfans, met name in onze groeimarkten. We gaan de kracht van dit team gebruiken om de Subweb-strategie voor toekomstige groei uit te rollen over Europa, met een speciale focus op Duitsland, het land met de grootste outbound reismarkt van het continent.'

Spekenbrink beaamt het belang van Duitsland voor de nieuwe hoofdsponsor. 'We zijn een internationale ploeg, maar Duitsland wordt een belangrijk land voor Sunweb. We gaan een nieuw ontwikkelprogramma opzetten in Duitsland voor de talenten, waardoor we een continue stroom krijgen van jonge Duitse rijders in onze ploeg.'

'Innovatie en nieuwe grenzen'

Sunweb’s CCO Tim Van den Bergh: 'Wij hebben veel gemeen met dit team. Allebei mikken we op de beste performance, werken we in een internationaal team en geloven we in de kracht van innovatie om nieuwe grenzen te bereiken. Wielrennen is een van de meest populaire vrijetijdsbestedingen die hand in hand gaan met reizen. Daar bovenop steunt het bovendien op technologie die er een persoonlijke en unieke ervaring van maakt. Denk bij voorbeeld aan de Strava-app, waarbij iemand 1-op-1 kan strijden tegen een echte professional of zelfs zijn eigen idool.'

Lees ook het MarketingTribune-dossier over de Tour-sponsors van 2016.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken