TeamNL-campagne brengt Olympische en Paralympische sporters dichterbij dan ooit

TeamNL-campagne brengt Olympische en Paralympische sporters dichterbij dan ooit
  • Sponsoring
  • 3 aug 2016 @ 08:03
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Olympische SpelenRio2016

De Olympische Spelen staan voor de deur. NOC*NSF brengt sportfans dichterbij dan ooit. Vandaag wordt de TeamNL 'Echt Oranje' campagne uitgebreid met TV, online en (digitale) outdoor.

De campagne laat van dichtbij zien, hoe het leven van topsporters nou écht is. De campagne is sinds begin van het jaar actief via social media en radio. Meer dan 150 Nederlandse sporters spelen een actieve rol in de campagne.

Met de gepersonaliseerde TeamNL app ontvangen fans al het nieuws, programma's, resultaten en unieke content van hun favoriete Olympische en Paralympische sporters. Ook kunnen ze sporters direct aanmoedigen en notificaties instellen om nooit meer een wedstrijd te missen. Op teamnl.org kunnen ze verder de diepte in met livestreams, achtergrondverhalen, verhalen van mediapartners en actuele social media-content.

Sinds deze week zien we ook in andere media waaronder tv, social, (digital) outdoor, print en online hoe het nu écht is om in TeamNL te zitten, waarbij ook minder bekende kanten van het leven van de sporters worden belicht. Vanuit Rio maakt een eigen redactie content en komt er een dagelijks programma:'Studio TeamNL', gepresenteerd door Humberto Tan. We vieren medailles met Viggo Waas en Peter Heerschop samen met Radio 538. 

Sporters dragen actief bij. Sinds maart hebben meer dan 150 TeamNL-sporters één dag de TeamNL handles op Twitter (@TeamNLTweets) en Instagram (TeamNLinsta) overgenomen en Nederland laten zien wat zij er de laatste jaren allemaal voor doen en laten om in Rio op hun allerbest te zijn. Met een uitgebreid aanbod aan abri's, digital outdoor, snelwegmasten en spectaculars worden de prestaties van onze topsporters heel tastbaar gemaakt. Zie hoe Eelco Sintnicolaas over de ophaalbrug in Abcoude springt, of hoever Nadine Broersen haar speer werpt. In het openbaar vervoer moedigt Epke Zonderland je aan om het beste van je wachttijd te maken, en daagt Sifan Hassan je uit haar te vangen.

Thomas van Schaik, NOC*NSF: 'We willen sportfans de Spelen laten meebeleven! Dat kan in het Holland Heineken House in Rio, de Olympic Experience op het Sportstrand van Den Haag of via onze nieuwe mobile app. We willen de Olympische en Paralympische sporters dichterbij brengen. Daarom zijn op praktisch alle executies ook de social media-handles van de betreffende sporters te zien. Het echte leven van de sporters is inspirerend genoeg. Een kijkje in het alledaagse leven van de Nederlandse topsporters, authentiek, rauw en dichterbij dan ooit, dat kan alleen bij TeamNL,'

David van Geene, business director van United State of Fans, dat de campagne heeft uitgedacht: 'Het is allereerst ontzettend eervol om de crème de la crème van de Nederlandse sport aan Nederland te mogen presenteren. Wij vinden samen met NOC*NSF dat Nederland moet weten hoe het werkelijk is om elke dag topsport te bedrijven, hoe hard er wordt gewerkt naar Rio toe en dat excelleren geen toeval is. Maar we willen ook laten zien dat dit met plezier en nuchtere Nederlandse mentaliteit gebeurt.' 

De campagne wordt onder meer in samenwerking met Helden Magazine geproduceerd.

www.teamnl.org

 

 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken