SponsorRing: 'Elk partnership in cultuur is vermelding waard'

SponsorRing: 'Elk partnership in cultuur is vermelding waard'
  • Sponsoring
  • 13 sep 2016 @ 15:42
  • 18950 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorRingKunst & CultuurAwards

Wie wordt dit jaar de opvolger van Jumbo Supermarkten, de Sponsor van het Jaar 2015? Of een van de winnaars in de zes categorieën van de SponsorRingen? De inzendtermijn voor de SponsorRingen is verlengd tot 22 september. De uitreiking van de bekroonde cases is op 24 november. Wij vroegen enkele bestuursleden van de SponsorRing waarom je toch vooral moet inzenden. Vandaag Hedwig Verhoeven, directeur Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties.

Waarom mag de SponsorRing niet in je prijzenkast ontbreken?

‘In de kunst- en cultuursector is sponsoring niet vanzelfsprekend, noch voor het bedrijfsleven noch voor de sector zelf. Daarom is het fantastisch dat ook Kunst en Cultuur een categorie is waarbinnen de SponsorRing kan worden gewonnen. Kunst- en cultuurinstellingen zien meer en meer in dat het werven van derde geldstromen van groot belang is. Zowel om een grotere financiële ruimte te creëren als realisatie van een partnership met het bedrijfsleven. Natuurlijk is het geld van groot belang, maar juist het partnership staat voor een langdurigere verbintenis. We hebben meerdere casussen gezien waaruit blijkt dat uitwisseling van talent en ervaring tussen de creatieve sector én het bedrijfsleven echt een plus oplevert voor de betrokkenen. Genomineerd worden of het winnen van de SponsorRing in onze branche toont aan dat je voorop loopt in het realiseren van verbindingen  van kunst en cultuur én het bedrijfsleven. Kortom, een grote waardering!  En het dient tevens als stimulerend voorbeeld voor alle partijen in zowel de culturele sector als het bedrijfsleven waar onderlinge sponsoring nog in de kinderschoenen staat.’

Wat betekent in jouw ogen de SponsorRing voor het merk?

‘Autonoom werken is in de kunst en cultuursector een groot goed. Een kunstenaar wil, ongeacht een sponsordeal, kunnen creëren. Kortom: sponsoring en kunstuitingen zijn geen vanzelfsprekend huwelijk. Daarom is het extra opvallend en motiverend voor de collega’s als het culturele instellingen in samenwerking met bedrijfsleven lukt om tot een partnership te komen dat een SponsorRing waardig is. Het bewijst dat je voorop loopt in het realiseren van verbindingen van kunst en cultuur én het bedrijfsleven.’

Wie sturen niet in maar zouden dat wel moeten doen volgens jou?

‘Allen die waarde hechten aan sponsoring en de partnerships die het met zich meebrengt. En dat is in mijn ogen iedereen. Samen bereiken we veel meer en maken we veel meer mogelijk.’

Wat vond jij in het afgelopen jaar een mooi voorbeeld van sponsoring?

‘Ieder partnership in mijn sector is een vermelding waard. Ook als het formeel geen sponsordeal mag heten. Mijn persoonlijke aandacht gaat uit naar de lokale samenwerking van de Rabobank Haaglanden met de Haagse Culturele sector in de zogenaamde Culturele Businesscase. Ook mooi is de samenwerking tussen Shell en het Mauritshuis om technisch onderzoek op de schilderijen te realiseren, evenals de samenwerking tussen KPN en het Rijksmuseum bij De late Rembrandt. Tot slot ook een prachtig initiatief is de ondersteuning van de Bankgiroloterij aan het Nationale Theaterweekend waarin laagdrempelig een nieuw publiek verleid wordt om al dat moois te kunnen zien dat op de theaterplanken staat.’

Zes categorieën

De SponsorRingen kent in totaal zes categorieën: Sport, Maatschappij, Entertainment & Events, Kunst & Cultuur, Gesponsorde en Smart Budget. Daarnaast wordt de Sponsorpersonality van het Jaar uitgereikt. Iedereen kan een case indienen: sponsors zelf, maar ook adviesbureaus en particulieren. Heb je in jouw ogen een winnende case in huis? Aarzel dan niet en stuur de case(s) vandaag nog in.

Verschillende vakjury's buigen zich over alle inzendingen. Zij maken aan de hand van een vast jureringformat een selectie van minimaal twee en maximaal vijf genomineerden. Genomineerd worden is eigenlijk al een prestatie op zich.

De SponsorRingen, de awards voor de beste sponsorcases van het afgelopen jaar, heeft als doel het vakgebied in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren. Nieuw dit jaar is de categorie Smart Budget, die plaats maakt voor Media.

http://sponsorring.nl/inzending/

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken