ABN Amro tekent bij voor tennistoernooi Ahoy

ABN Amro tekent bij voor tennistoernooi Ahoy
  • Sponsoring
  • 18 jan 2017 @ 00:31
  • 11826 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingSportmarketingSponsorshipSport

ABN Amro en Ahoy hebben afgelopen week het sponsorcontract van het ABN Amro World Tennis Tournament voor twee jaar verlengd. Hierdoor zal de bank ook in 2018 en 2019 als titelsponsor betrokken zijn bij het toernooi. Sinds de start in 1974 heeft het toernooi dezelfde hoofdsponsor. De relatie tussen ABN Amro en Ahoy is daarmee het langstlopende sponsorship in de ATP World Tour.

Rotterdam Ahoy organiseert het ABN Amro World Tennis Tournament dit jaar voor de 44e keer, van 13 februari tot en met 19 februari 2017. Het toernooi is in de loop der jaren uitgegroeid tot één van de best bezochte indoor herentennistoernooien van de wereld. Het evenement heeft de ATP 500 status waarmee het tot de 25 belangrijkste tennistoernooien ter wereld behoort. Dit jaar nemen vijf spelers uit de mondiale top-10 deel, onder wie Rafael Nadal en Stanislas Wawrinka.

Ernst Boekhorst, manager Brand, Sponsoring & Foundation ABN Amro: 'Vanaf de start van het toernooi in 1974 zijn wij betrokken en we zijn er daarom bijzonder trots op dat we tot en met 2019 verbonden blijven aan het ABN Amro World Tennis Tournament. De unieke samenwerking heeft zowel de bank als Rotterdam Ahoy veel gebracht. Voor ons is het een belangrijk platform om klanten te kunnen ontvangen. Bovendien is het geweldig om jonge aanstormende tennistalenten steeds vaker een podium te kunnen bieden op het toernooi.'

'Twee ingespeelde teams op hoog niveau'

Jolanda Jansen, directeur Rotterdam Ahoy: 'We zijn verheugd om weer langer met elkaar door te kunnen werken aan dit prachtige evenement. ABN Amro en Rotterdam Ahoy zijn echt twee op elkaar ingespeelde teams, die jaarlijks het toernooi naar een hoger niveau proberen te brengen. De visie die onze voorgangers hadden waar het gaat om sport, entertainment, hospitality en partnership, blijkt gelukkig nog altijd van grote waarde.'

Richard Krajicek, toernooidirecteur: 'De lange verbintenis tussen ABN Amro en dit toernooi is natuurlijk prachtig voor de sport in het algemeen, en tennis in het bijzonder. Het toont de unieke waarde die sport en bedrijfsleven elkaar te bieden hebben, ook op de lange termijn. Ik ben trots dat ik een steentje bij kan dragen aan de verlenging van dit partnership.'

Ook het ABN Amro World Wheelchair Tennis Tournament, dat gelijktijdig met het toernooi wordt gehouden, wordt eveneens tot en met 2019 voortgezet. Onder toernooidirecteur Esther Vergeer is dit toernooi de afgelopen jaren uitgegroeid tot een vaste waarde. Steevast komt de wereldtop van het rolstoeltennis naar Rotterdam Ahoy.

Lees ook: Arme Richard Krajicek (MT-column, februari 2016)



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken