Keuken Kampioen en Fox Sports verhogen kampioenskoorts

Keuken Kampioen en Fox Sports verhogen kampioenskoorts
  • Sponsoring
  • 16 feb 2017 @ 13:33
  • 19260 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieActivatieCampagnesVoetbal

Keuken Kampioen en FOX Sports voeren een opvallende campagne: KampioensKoorts. Voetbalteams die in de race zijn voor het kampioenschap maken kans op een live kampioenswedstrijd op FOX Sports. Deze wedstrijd wordt voorzien van voorbeschouwing en analyse van onder andere Hans Kraay Jr. De strijd om deze kampioenswedstrijd is inmiddels in alle hevigheid losgebroken.

Senioren-amateurteams kunnen zich aanmelden op KampioensKoorts.nl om vervolgens zoveel mogelijk stemmen binnen te halen van hun eigen ‘legioen’. De amateurverenigingen met de meeste stemmen behalen de top tien, waarna een vakjury de winnaar kiest. De winnaar wordt op 7 april bekend gemaakt.

Keuken Kampioen is blij met de samenwerking met FOX Sports: 'Wij dragen alle kampioenen in Nederland, ook in het amateurvoetbal, een warm hart toe. De Eredivisie en Jupiler League krijgen veel aandacht, maar door heel Nederland worden er elk jaar honderden voetbalteams kampioen in hun competitie. Zo’n topprestatie verdient ook aandacht én een echte huldiging. Wij vinden het geweldig om ook deze Kampioenen een erepodium te bieden op de nationale televisie.'

Niet alleen de winnaar krijgt een bijzondere ervaring, alle teams die tot het laatst toe mee strijden worden uitgenodigd in de live uitzending van ‘De Eretribune’ op FOX Sports. 'Het idee voor KampioensKoorts viel goed samen met onze wens om ook iets terug te doen voor het Nederlandse amateurvoetbal. We hebben er ontzettend veel zin in om met onze hele crew één team vast te leggen tijdens dé wedstrijd van hun leven', zo laat FOX Sports weten.

Landelijke én lokale campagne

De campagne wordt gelanceerd met een tv-commercial die sinds 11 februari te zien is op FOX Sports. De actie wordt via de social media kanalen aangejaagd. Daarnaast is er ook een lokale PR-campagne opgezet, waarbij de Keuken Kampioen vestigingen via lokale en regionale media voetbalteams oproepen om zich in te schrijven.

Deze campagne is opgezet in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double, reclamebureau Scheepens en communicatie- en PR bureau Bijl PR.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken