Sven Kramer hoofdambassadeur Spieren voor Spieren

Sven Kramer hoofdambassadeur Spieren voor Spieren
  • Sponsoring
  • 30 mrt 2017 @ 12:59
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EndorsementMaatschappijSport

Sven Kramer is de nieuwe hoofdambassadeur van Spieren voor Spieren. Dat werd eerder deze maand bekendgemaakt in een uitzending van RTL Late Night. Kramer zegt nu: 'Ik krijg iedere week enorm veel verzoeken, ook van goede doelen. Ik heb er bewust voor gekozen om mijn tijd en energie in te zetten voor één goed doel.'

Kramer wil zich graag inzetten voor Spieren voor Spieren, vertelt hij in een interview op de website van de stichting. Hij wil zich op dezelfde manier inzetten als waarop hij zijn sport beoefent: als 'ie het doet, wil 'ie het goed doen. 'Toen Spieren voor Spieren mij vroeg om hoofdambassadeur te worden, was ik heel vereerd. Voor ik ja zei, heb ik er wel eerst goed over nagedacht. Kan ik een serieuze bijdrage leveren aan de doelstellingen van Spieren voor Spieren? Ja, ik denk dat ik dat kan.'

Spierathlon: goede vibe

Door zijn drukke sportagenda heeft Kramer weinig tijd, maar waar mogelijk wil hij erbij zijn als Spieren voor Spieren activiteiten organiseert. 'Bijvoorbeeld de Spierathlon, een geweldig sportevenement waar kinderen met een spierziekte zelf aan mee kunnen doen. Dat vind ik het leuke aan Spieren voor Spieren: het is een supersportieve organisatie, waar een goede vibe heerst.'

Een goed doel steunen is volgens Kramer geen kwestie van 'moeten'. 'Dit is iets wat ik wíl doen. Aan het begin van mijn carrière, toen ik een jaar of 18 was, was ik een egoïstische topsporter. En natuurlijk, om te presteren moet ik nog steeds weleens egoïstisch zijn. Maar inmiddels heb ik mijn horizon verbreed en vind ik het belangrijk om iets te kunnen betekenen voor anderen. In dit geval: die 20.000 kinderen met een spierziekte in Nederland.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken