Olympia's Tour verliest 3M als hoofdsponsor

Olympia's Tour verliest 3M als hoofdsponsor
  • Sponsoring
  • 18 mei 2017 @ 00:26
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkSponsoringSport

Olympia's Tour moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. De oudste wielerkoers van Nederland, sinds 1909, heeft nieuwe geldschieters nodig om het voortbestaan van de ronde te kunnen garanderen. Koersdirecteur Thijs Rondhuis kon in 2015 en voor een deel ook in 2016 op hoofdsponsor 3M rekenen, maar dit bedrijf heeft aangegeven andere keuzes te maken in het toekomstige sponsorbeleid.

Olympia's Tour geniet internationale bekendheid als de wedstrijd waar Nederlands en buitenlands talent zich profileren kan. Talenten als Dylan van Baarle, Niki Terpstra, Lars Boom en in een verder verleden Leo van Vliet en Servais Knaven dwongen met opvallende prestaties in deze ronde een profcontract af.

Rondhuis geeft zijn organisatie acht weken om nieuwe financiering te vinden voor de ronde, die vanaf 2016 als internationale beloftenkoers wordt georganiseerd. 'Daarmee vervullen we weer de rol die we van oudsher hebben: Nederlands talent een podium bieden om zich te profileren aan teams, publiek en media. Door een beloftenkoers te worden, is dat profiel weer scherper neer gezet. Een keuze die bij de teams en de betrokken gemeenten, die als etappeplaats dienen, zeer enthousiast is onthaald.'

Aanloop naar WK

De eerste echte belofteneditie in 2016 was een schot in de roos. 'Op twee weken van het wereldkampioenschap zagen we de internationale top onder de 23 jaar op de toppen van hun kunnen aan het werk', zegt Rondhuis. 'Naast de Nederlandse continentale en clubploegen stonden er negen nationale selecties aan het vertrek. Niet voor niets gebruikte de latere wereldkampioen Halvorsen onze ronde om vorm op te doen richting het WK in Qatar.'

De betrokken gemeenten zorgen deels voor het mogelijk maken van een zesdaagse etappekoers door Nederland. Rondhuis: 'Een ander deel moet komen van de shirtsponsors van de klassementen en in het bijzonder van een hoofdsponsor. We zoeken naar een bedrijf dat affectie heeft met de sport en/of de ontwikkeling van talent. En bieden een internationaal podium met een wedstrijd die vooral in eigen land enorm veel goodwill geniet onder de sportliefhebbers.'

De komende editie vindt plaats van 5 tot en met 10 september. De organisatie verwacht de komende weken het etappeschema volledig in te vullen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken