Olympia's Tour verliest 3M als hoofdsponsor
- Sponsoring
- 18 mei 2017 @ 00:26
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkSponsoringSport
- 18 mei 2017 @ 00:26
- Redactie Sponsoring
Olympia's Tour moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. De oudste wielerkoers van Nederland, sinds 1909, heeft nieuwe geldschieters nodig om het voortbestaan van de ronde te kunnen garanderen. Koersdirecteur Thijs Rondhuis kon in 2015 en voor een deel ook in 2016 op hoofdsponsor 3M rekenen, maar dit bedrijf heeft aangegeven andere keuzes te maken in het toekomstige sponsorbeleid.
Olympia's Tour geniet internationale bekendheid als de wedstrijd waar Nederlands en buitenlands talent zich profileren kan. Talenten als Dylan van Baarle, Niki Terpstra, Lars Boom en in een verder verleden Leo van Vliet en Servais Knaven dwongen met opvallende prestaties in deze ronde een profcontract af.
Rondhuis geeft zijn organisatie acht weken om nieuwe financiering te vinden voor de ronde, die vanaf 2016 als internationale beloftenkoers wordt georganiseerd. 'Daarmee vervullen we weer de rol die we van oudsher hebben: Nederlands talent een podium bieden om zich te profileren aan teams, publiek en media. Door een beloftenkoers te worden, is dat profiel weer scherper neer gezet. Een keuze die bij de teams en de betrokken gemeenten, die als etappeplaats dienen, zeer enthousiast is onthaald.'
Aanloop naar WK
De eerste echte belofteneditie in 2016 was een schot in de roos. 'Op twee weken van het wereldkampioenschap zagen we de internationale top onder de 23 jaar op de toppen van hun kunnen aan het werk', zegt Rondhuis. 'Naast de Nederlandse continentale en clubploegen stonden er negen nationale selecties aan het vertrek. Niet voor niets gebruikte de latere wereldkampioen Halvorsen onze ronde om vorm op te doen richting het WK in Qatar.'
De betrokken gemeenten zorgen deels voor het mogelijk maken van een zesdaagse etappekoers door Nederland. Rondhuis: 'Een ander deel moet komen van de shirtsponsors van de klassementen en in het bijzonder van een hoofdsponsor. We zoeken naar een bedrijf dat affectie heeft met de sport en/of de ontwikkeling van talent. En bieden een internationaal podium met een wedstrijd die vooral in eigen land enorm veel goodwill geniet onder de sportliefhebbers.'
De komende editie vindt plaats van 5 tot en met 10 september. De organisatie verwacht de komende weken het etappeschema volledig in te vullen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing