Pay Per Point: FC Den Bosch verkoopt meer seizoenskaarten

  • Sponsoring
  • 15 jun 2017 @ 00:06
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingVerdienmodellenVoetbal

Het vernieuwende verdienmodel Pay Per Point lijkt FC Den Bosch geen windeieren te leggen. De middenmoter in de Jupiler League laat supporters alleen extra betalen als er punten worden gepakt door het eerste elftal. Fans en marketeers zijn enthousiast over het idee, dat bovendien nu al tot een groei van het aantal verkochte seizoenskaarten heeft geleid.

Onlangs lanceerde FC Den Bosch het nieuwe seizoenkaartmodel 'Pay Per Point'. Een innovatief concept waarbij supporters al een seizoenkaart kunnen kopen vanaf slechts € 25,00 en vervolgens uitsluitend betalen bij een overwinning (€ 10,00) of gelijkspel (€ 5,00). Verliest FC Den Bosch, dan betalen fans helemaal niets. Met hun seizoenkaart steunen de supporters niet alleen FC Den Bosch, maar dragen zij ook actief bij aan de toekomst van de club. De helft van de variabele bedragen komt namelijk ten goede aan de jeugdopleiding en de FC Den Bosch Foundation. 

Het concept is de afgelopen weken positief ontvangen bij supporters, sportliefhebbers, marketeers, collega's in het betaald voetbal en media. Zij spraken veelvuldig van een vernieuwend model dat een frisse kijk geeft op voetbalbeleving, omdat supporters optimaal waar krijgen voor hun geld. De campagne 'Pay Per Point' heeft de afgelopen vier weken tot veel succes geleid. Met trots kunnen we melden dat het eindtotaal aan seizoenkaarten van vorig jaar nu al is overschreden. De teller nadert de 700 seizoenkaarten. 

Nieuwe én trouwe supporters binden

Voorzitter van de Raad van Commissarissen Jan-Hein Schouten: 'We zijn ontzettend verheugd dat veel van onze trouwe fans ons blijven steunen, we nieuwe supporters binden en dat met name ook veel oud-seizoenkaarthouders de weg naar De Vliert komend seizoen weer weten te vinden. Oude liefde roest niet. We varen een nieuwe koers, hebben de weg naar boven nadrukkelijk verder ingezet en willen ons publiek verrassen met vernieuwende initiatieven. Dat het concept Pay Per Point zo positief wordt ontvangen sterkt ons om op deze voet verder te gaan.'

Manager marketing en communicatie Roel van der Krabben: 'We hebben veel positieve reacties ontvangen van supporters, collega's uit het werkveld en media uit binnen- en buitenland. Dit maakt ons vanzelfsprekend erg trots. Dat je supporters elkaar ziet opzwepen om weer naar De Vliert te komen geeft ons als organisatie veel energie om de ingezette weg te vervolgen. In saamhorigheid kunnen wij deze mooie club naar een hoger plan tillen. We blijven het concept dan ook met veel enthousiasme promoten en gaan er de komende maanden keihard aan werken om deze succesvolle lijn verder door te trekken.' 

Actie met gratis wedstrijdshirt 

Met dank aan diverse sponsors die het concept 'Pay Per Point' een warm hart toedragen is het voor FC Den Bosch mogelijk gemaakt om de actie te verlengen, waarbij supporters een gratis shirt ontvangen bij de bestelling van hun seizoenkaart. Voorzitter Schouten: 'Het is fantastisch om te zien dat club, sponsors en fans zo intensief met elkaar optrekken. We zijn onze sponsors dankbaar voor het mooie gebaar dat we onze supporters met het wedstrijdshirt mogen belonen als zij hun ‘Pay Per Point’ seizoenkaart voor 1 juli bestellen.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken