IOC haalt Intel binnen als sponsor

IOC haalt Intel binnen als sponsor
  • Sponsoring
  • 22 jun 2017 @ 09:59
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportInnovatieOlympische SpelenSponsorship

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft Intel gepresenteerd als nieuwe 'TOP-partner'. De chipmaker is een verbintenis aangegaan tot en met de Spelen van 2024. De komst van Intel is goed nieuws voor het IOC na het afhaken vorige week van een andere grote sponsor, McDonald's.

Intel wil zijn technische kennis gaan inzetten om de Olympische Spelen te verbeteren. Zo denkt het bedrijf de wedstrijden met drones beter in beeld te kunnen brengen.

'We are excited to join the Olympic Movement and integrate Intel’s innovative technologies to advance the Olympic Games experience for fans around the world', zegt Brian Krzanich, CEO van Intel. 'Through this close collaboration with the Olympic family, we will accelerate the adoption of technology for the future of sports on the world’s largest athletic stage.'

'Cutting-edge technologie'

'As a result of Olympic Agenda 2020, the IOC is forging groundbreaking partnerships', zegt IOC-president Thomas Bach. 'Intel is a world leader in its field, and we’re very excited to be working with the Intel team to drive the future of the Olympic Games through cutting-edge technology. The Olympic Games provide a connection between fans and athletes that has inspired people around the world through sport and the Olympic values of excellence, friendship and respect. Thanks to our new innovative global partnership with Intel, fans in the stadium, athletes and audiences around the world will soon experience the magic of the Olympic Games in completely new ways.'

Exit McDonald's

Vorige week werd IOC overvallen door het voortijdig afhaken van McDonald's als TOP-partner. Het concern was sinds 1976 verbonden aan de Olympische Spelen, na een voorzichtige kennismaking in 1968. McDonald's begon als partner van het Amerikaans Olympisch Comité (USOC) en is sinds 1996 partner van het IOC.

Het contract, dat aanvankelijk voor acht jaar werd afgesloten, liep door tot de Zomerspelen van Tokio 2020. McDonald's zal bij de Winterspelen in 2018 in Pyeongchang nog wel als nationaal sponsor in Zuid-Korea de marketingrechten uitoefenen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken