Seat sponsort festival Primavera Sound

Seat sponsort festival Primavera Sound
  • Sponsoring
  • 1 jun 2017 @ 11:21
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EntertainmentSponsorshipEvenementMuziek

Seat en Primavera Sound gaan samenwerken. De autofabrikant en het vermaarde muziekfestival – dat dit jaar voor de 17e keer wordt gehouden – hebben een overeenkomst getekend, waarin onder meer staat dat Seat één van de podia op Primavera al Raval gaat sponsoren.

'Seat en Primavera Sound hebben dezelfde achtergrond en staan voor dezelfde waarden', vertelt Susanne Franz, Global Marketing Director bij Seat. 'Beide merken vinden hun oorsprong in Barcelona en zijn de afgelopen jaren wereldwijd sterk gegroeid. Daarbij hebben beide merken een Mediterraans karakter, jeugdige geest en passie voor het creëren van belevenis.'

Alfonso Lanza, marketingdirecteur van Primavera Sound: 'Wij zijn ontzettend blij dat we een partnerschap zijn aangegaan met één van de meest internationaal georiënteerde merken uit Barcelona. Seat past perfect bij de waarden waar Primavera Sound voor staat, dus is het vrij vanzelfsprekend dat wij elkaar gevonden hebben.'

Urban Art Festival

Onderdeel van de overeenkomst tussen beide merken is dat Seat het podium in het stadsdeel El Raval ‘host’. De concerten die daar gaan plaatsvinden, zijn gratis te bezoeken. In het Parc del Fòrum organiseert Seat samen met TheCreativeNet een ‘urban art’-festival. Bij de ingang van het Parc maken zes kunstenaars een 55 meter lange muurschildering, die is geïnspireerd op Barcelona. Tot slot faciliteert Seat een tribune tussen de twee hoofdpodia in het Parc del Fòrum.

Primavera Sound is een internationaal geprezen muziekfestival, dat vorig jaar meer dan 200.000 bezoekers trok. Dit jaar vindt het event plaats van 31 mei t/m 4 juni. Het publiek kan op die dagen 349 optredens bijwonen, verdeeld over 21 locaties. Hoogtepunten zijn onder meer concerten van Arcade Fire, Bon Iver, The XX, Aphex Twin, Grace Jones, Slayer, Solange en Van Morrison.

Seat en muziek horen al heel lang bij elkaar. Zo heeft de fabrikant diverse festivals en concerten in landen als Spanje en Duitsland gesponsord en organiseerde het merk de Musicathon - een internationale wedstrijd waarin de autofabrikant aan deelnemers vroeg het beste soundlogo voor het merk te ontwikkelen. Tot tweemaal toe was Seat Europees partner van Shakira’s wereldtournee. In Nederland werkte het automerk bovendien jarenlang samen met DJ Armin van Buuren. Dankzij het partnership met Primavera Sound laat Seat zien 'dat het niet alleen muziek, maar ook zijn thuisbasis Barcelona een warm hart toedraagt'.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken