Kia brengt ode aan vrouwenvoetbal
- Sponsoring
- 3 jul 2017 @ 00:02
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ActivatieVideoContentVoetbal
- 3 jul 2017 @ 00:02
- Redactie Sponsoring
Kia, hoofdsponsor van UEFA Women’s Euro 2017, brengt een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal in een speciale mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol. In de online video staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal.
De professionaliteit van het vrouwenvoetbal is tegenwoordig vergelijkbaar met die bij de mannen en de populariteit van de sport groeit gestaag, in Nederland mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen. De documentaire van Kia is een van de manieren waarmee het automerk invulling geeft aan zijn status als officiële automotive-partner van de UEFA. Eerder wierf Kia al de Official Match Ball Carriers van het aankomende EK voor vrouwen.
Hettie Olde Loohuis speelde samen met vriendinnen een essentiële rol in het op de kaart zetten van het Nederlandse vrouwenvoetbal. 'We stuurden een brief naar de KNVB om te vragen of wij ook mee mochten doen met de competitie', vertelt Hettie in de documentaire. 'De KNVB stuurde ons een nette brief terug waarin ze meldden dat er voor vrouwen geen plek was.' In 1974 kwam er schot in de zaak, zo maakt de docu duidelijk.
Vrouwenvoetbal in spotlight
'Wij willen iedereen die zich deze zomer bezighoudt met vrouwenvoetbal in de spotlight zetten: van pupil tot voetbalveteraan, speler én fan', zegt Kim Kreber, director marketing van Kia Motors Nederland. 'Het past bij ons merk om dat op een verrassende manier te doen. Deze prachtige mini-documentaire is daar een goed voorbeeld van.'
Vrouwenvoetbal is tegenwoordig immens populair. Nog nooit meldden zoveel meisjes zich aan bij de KNVB. In 2017 strijden de Oranje Leeuwinnen voor de Europese titel. Kia verzorgt als sponsor van het UEFA Women’s Euro 2017 de Official Match Ball Carriers. Dit zijn de meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter.
Dit jaar vindt het EK-vrouwenvoetbal voor het eerst plaats in Nederland. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, moet Nederland in Stadion Galgenwaard in Utrecht het meteen al opnemen tegen Noorwegen, de finalist uit 2013.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing