Kia brengt ode aan vrouwenvoetbal

Kia brengt ode aan vrouwenvoetbal
  • Sponsoring
  • 3 jul 2017 @ 00:02
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieVideoContentVoetbal

Kia, hoofdsponsor van UEFA Women’s Euro 2017, brengt een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal in een speciale mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol. In de online video staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal.

De professionaliteit van het vrouwenvoetbal is tegenwoordig vergelijkbaar met die bij de mannen en de populariteit van de sport groeit gestaag, in Nederland mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen. De documentaire van Kia is een van de manieren waarmee het automerk invulling geeft aan zijn status als officiële automotive-partner van de UEFA. Eerder wierf Kia al de Official Match Ball Carriers van het aankomende EK voor vrouwen.

Hettie Olde Loohuis speelde samen met vriendinnen een essentiële rol in het op de kaart zetten van het Nederlandse vrouwenvoetbal. 'We stuurden een brief naar de KNVB om te vragen of wij ook mee mochten doen met de competitie', vertelt Hettie in de documentaire. 'De KNVB stuurde ons een nette brief terug waarin ze meldden dat er voor vrouwen geen plek was.' In 1974 kwam er schot in de zaak, zo maakt de docu duidelijk. 

Vrouwenvoetbal in spotlight

'Wij willen iedereen die zich deze zomer bezighoudt met vrouwenvoetbal in de spotlight zetten: van pupil tot voetbalveteraan, speler én fan', zegt Kim Kreber, director marketing van Kia Motors Nederland. 'Het past bij ons merk om dat op een verrassende manier te doen. Deze prachtige mini-documentaire is daar een goed voorbeeld van.'

Vrouwenvoetbal is tegenwoordig immens populair. Nog nooit meldden zoveel meisjes zich aan bij de KNVB. In 2017 strijden de Oranje Leeuwinnen voor de Europese titel. Kia verzorgt als sponsor van het UEFA Women’s Euro 2017 de Official Match Ball Carriers. Dit zijn de meisjes die de wedstrijd openen door de bal te overhandigen aan de scheidsrechter.

Dit jaar vindt het EK-vrouwenvoetbal voor het eerst plaats in Nederland. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, moet Nederland in Stadion Galgenwaard in Utrecht het meteen al opnemen tegen Noorwegen, de finalist uit 2013.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken