NAC ruilt bierpartner Bavaria in voor Amstel

NAC ruilt bierpartner Bavaria in voor Amstel
  • Sponsoring
  • 11 jul 2017 @ 16:44
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingPartnershipVoetbal

NAC Breda heeft in Amstel een nieuwe bierpartner gevonden. Beide partijen hebben met ingang van 1 januari 2018 een contract getekend voor de komende vijf jaar. Gedurende deze periode zal bij alle thuiswedstrijden van NAC in het gehele Rat Verlegh Stadion Amstel-bier worden geschonken.

Het aflopende contract van huidige bierpartner Bavaria heeft NAC de mogelijkheid gegeven om deze belangrijke propositie onder de loep te nemen en opnieuw positie te bepalen in de markt. Aangezien NAC de emotie van de supporters rondom het bier bij onze wedstrijden goed kent, is er gekozen om een zorgvuldige tenderprocedure uit te zetten.

In de tender zijn meerdere kaders opgesteld en ingedeeld naar de mate van belang voor NAC. Het vergroten van de inkomsten voor de club en goede leveringsvoorwaarden waren hierin belangrijk, waarbij NAC ook veel waarde hecht aan een mooi en kwalitatief biermerk voor onze supporters. In Amstel heeft de Parel van het Zuiden een partner gevonden die veel ervaring en affiniteit heeft met voetbal. Zo is Amstel sinds 1995 hoofdsponsor van de KNVB beker, betrokken bij verschillende eredivisieclubs en het meest geschonken bier bij amateurvoetbalverenigingen.

'Zorgvuldig omgaan met emotie van supporters'

Justin Goetzee, algemeen directeur van NAC Breda: 'Wij kennen de emotie van onze supporters rondom het bier dat wij schenken en zijn daarom, ook in overleg met NHG Horeca Groep, erg secuur te werk gegaan in onze zoektocht naar een geschikte partner op dit gebied. In een zorgvuldige tenderprocedure hebben uiteindelijk drie partijen gestreden om de bierleverancier van NAC te worden. Als je alle kaders uit de tendermatrix bij elkaar optelt, dan is Amstel daarin uiteindelijk als beste naar voren gekomen. Met name de ervaring, kwaliteit en ambitie van Amstel spreekt ons enorm aan. Wij zijn trots dat een merk als Amstel voor NAC kiest en kijken uit naar een mooie periode van groei.'

Ben de Putter, regiodirecteur van Amstel: 'Wij zijn ontzettend trots op de 5-jarige samenwerking die wij aangaan met NAC, een hele mooie club met een enorme groep trouwe supporters. We zullen in de komende jaren de supporters Amstel bier schenken en er alles aan doen om bij te dragen aan de toch al unieke beleving van het welbekende Avondje NAC. Wij kijken uit naar onze samenwerking en wensen NAC een mooi seizoen in de Eredivisie toe, waarbij we via deze weg NAC nogmaals willen feliciteren met deze promotie.'

Einde aan samenwerking met Bavaria

Met de keuze voor Amstel komt er een einde aan de jarenlange samenwerking van NAC met Bavaria. Goetzee: 'In de kaders van de tenderprocedure is ook loyaliteit in de richting van NAC een belangrijk onderdeel geweest. Daar scoorde Bavaria na de afgelopen jaren natuurlijk goed op. Ook in moeilijke tijden heeft Bavaria NAC altijd gesteund. Het verhogen van het sponsorbedrag na de degradatie is daar een mooi voorbeeld van. Echter is het voor ons ook van belang om verder door te bouwen en onze horizon te verbreden. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om in te gaan op een ander voorstel. Ik wil via deze weg Bavaria bedanken voor de geweldige samenwerking van de afgelopen jaren en hun steun op meerdere vlakken.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken