Vierdaagse verlengt convenant met Defensie en Nijmegen
- Sponsoring
- 19 jul 2017 @ 09:36
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkPartnershipEvenementSport
- 19 jul 2017 @ 09:36
- Redactie Sponsoring
De organisatie van de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen is voor opnieuw een periode van vijf jaar zeker gesteld door de intensieve samenwerking tussen de initiërende Stichting De 4Daagse, het Ministerie van Defensie en de gemeente Nijmegen. Komende donderdag wordt dit in een convenant bekrachtigd voor de Vierdaagse van 2018 tot en met die in 2022.
Het convenant, dat al decennia de basis vormt voor de hechte samenwerking tussen de partners in organisatie, is het officiële document waarin de convenantpartners elkaar hun steun toezeggen in de uitvoering van de organisatie van de Vierdaagse. In de nieuwe versie van het convenant zijn weinig of geen wijzigingen van belang opgenomen ten opzichte van de nog in werking zijnde overeenkomst.
'Wel hebben we de uitbreiding van het aantal militaire deelnemers aan de Vierdaagse, van 5.000 in 2015 naar 6.000 in 2016 en verder vastgelegd. Meer militaire deelnemers was vorig jaar tijdens de jubileumeditie al aan de orde. Omdat ook Kamp Heumensoord in capaciteit is uitgebreid, blijft het aantal voor militairen gereserveerde startbewijzen nu op 6.000 staan', aldus Henny Sackers, die namens het bestuur van Stichting De 4Daagse de besprekingen voerde over de prolongatie van het convenant.
Verdere professionalisering
Ook burgemeester Hubert Bruls is blij met de verlenging van het convenant: 'Het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan de vernieuwing van onze samenwerking. Onze taakverdeling is nu nog duidelijker en de samenwerking is verder geprofessionaliseerd. Mooi dat Heumensoord ook de komende jaren bij de Vierdaagse blijft, want beide zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in de harten en hoofden van de Nijmegenaren.'
Sackers, die vanaf 2018 fungeert als marsleider en daarom ook namens De 4Daagse zijn handtekening zet, zegt blij te zijn met het bereikte onderhandelingsresultaat. 'Alles blijft bij het oude. Uit het feit dat we vooral de bijlagen eenvoudiger hebben kunnen maken, minder formeel, blijkt wel dat de drie partners in de Vierdaagse organisatie elkaar volkomen vertrouwen. Dat geeft een rustig en goed gevoel als we in september weer aan de organisatie van de volgende Vierdaagse beginnen.'
Het convenant wordt donderdagmiddag namens het Ministerie van Defensie ondertekend door secretaris-generaal Wim Geerts van het ministerie, door burgemeester Bruls namens de gemeente Nijmegen en door voorzitter Johan Willemstein van Stichting De 4Daagse.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing