Vifit verbindt zich voor drie jaar aan Team LottoNL-Jumbo

Vifit verbindt zich voor drie jaar aan Team LottoNL-Jumbo
  • Sponsoring
  • 18 jul 2017 @ 10:40
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenFoodSponsorshipSport

FrieslandCampina en de wielerploeg van Team LottoNL-Jumbo hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de komende drie jaar. De naam van de nieuwe proteïnerijke sportvoedingslijn Vifit Sport zal op het tenue prijken. Daarnaast voorziet Vifit Sport de wielerploeg van de benodigde sportvoeding.

Dat hebben Team LottoNL-Jumbo en FrieslandCampina bekend gemaakt op de rustdag van de Tour de France in Saint-Etienne. FrieslandCampina heeft de intentie uitgesproken om in de toekomst de samenwerking verder uit te breiden en te intensiveren.

Volgens Richard Plugge, manager van wielerploeg Team LottoNL-Jumbo, is de samenwerking gebaseerd op overeenkomstige waarden en visie, zoals het inspireren en het elke dag beter maken van jong talent.

Content-driven sponsorship

'Het is fantastisch nieuws dat een Nederlandse multinational ervoor kiest om in de wielersport te stappen', zegt Plugge. 'Deze sponsoring is een belangrijke aanvulling op de sponsoring van Lotto, Jumbo, BrandLoyalty en Bianchi. Ik vind het ook heel mooi dat het hier gaat om een content-driven sponsorschap. We gaan samen met Vifit Sport bouwen aan een online community, waarin we onze gezamenlijke passie voor sport en de ontwikkeling van sporters delen. Dat is innovatief partnerschap en zorgt voor binding met de fans van Team LottoNL-Jumbo en komt tegemoet aan de behoefte van de gebruikers van Vifit Sport.'

Roelof Joosten, CEO van Royal FrieslandCampina, is verheugd over de samenwerking: 'Wij zijn er erg trots op. Met Vifit Sport ontwikkelen we sportvoeding gebaseerd op eiwitten uit zuivel, die bijdragen aan een verantwoorde levensstijl, een belangrijke pijler onder onze strategie. De sporters van Team LottoNL-Jumbo laten zien hoe belangrijk goede voeding is om een topprestatie te kunnen leveren. Deze overeenkomst zien we als de start van een langdurige samenwerking. We gaan duurzaam aan een topteam bouwen waarin talenten zich kunnen ontwikkelen tot winnaars.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken