Beat Cycling Club start commerciële baanploeg
- Sponsoring
- 14 aug 2017 @ 10:45
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringOlympische SpelenCrowdfundingSport
- 14 aug 2017 @ 10:45
- Redactie Sponsoring
Beat Cycling Club heeft de eerste commerciële baanploeg van Nederland gepresenteerd. Vijfvoudig wereldkampioen Theo Bos (33), vice-Europees kampioen Roy van den Berg (28) en Olympisch zilveren medaillewinnaar Matthijs Büchli (24) zijn de drie boegbeelden. Voormalig baanwielrenner Tim Veldt (33) is de coach van het team.
De eerste commerciële UCI-baanploeg in de geschiedenis van de Nederlandse wielersport wil nieuwe kansen creëren voor de baansport. Door de opzet vanuit een commerciële structuur, ontstaan er nieuwe mogelijkheden om de sport een nieuwe impuls te geven.
Het team richt zich komend seizoen op de wereldbekerwedstrijden in Polen (3 tot 5 november) en Groot-Brittannië (10 tot 12 november), het NK baanwielrennen en het WK baanwielrennen in Apeldoorn dat plaats zal vinden van 28 februari tot en met 4 maart 2018. De ploeg zal tijdens de wereldbekerwedstrijden uitkomen op de teamsprint, de individuele sprint, de Keirin en de kilometer tijdrit.
Complementair team
'Naast de individuele doelen van de renners in verschillende disciplines, richt het team zich op de teamsprint', zegt teamcoördinator Theo Maucher. 'We hebben hiervoor een complementair team samengebracht. Door de individuele sterktes van elke renner te combineren vormen we een team dat op het hoogste niveau mee kan doen voor de overwinning. De structuur van een profteam biedt nieuwe sportieve mogelijkheden en kansen door het best mogelijke programma, materiaal en begeleiding bijeen te brengen.'
Theo Bos: 'Ik ben ontzettend trots op de realisering van het team, een traject dat we eerder dit jaar hebben ingezet en waar we al meer dan 10 jaar van dromen. Ik kijk ernaar uit om samen met Matthijs en Roy deze nieuwe stap te maken en de clubkleuren van BEAT te vertegenwoordigen. We gaan hard werken om de concurrentie met de wereldtop aan te gaan en de baansport naar een hoger niveau te tillen.'
Matthijs Büchli: 'Ik heb voor BEAT gekozen omdat ik het een hele gave club vind die dingen anders aanpakt in de wielersport. Ook ziet BEAT de kansen die er liggen in de baansport en ik kijk ernaar uit om dit samen vorm te geven. Ik wil me komend seizoen bewijzen op het hoogste niveau en toewerken naar het WK in Apeldoorn waar ik voor de medailles wil strijden. Daarnaast wil ik onze zichtbaarheid vergroten en meer mensen van onze sport en onze prestaties laten genieten.'
Roy van den Berg: 'Ik ben erg onder de indruk van de aanpak van BEAT. Ze hebben een professionele setting gecreëerd, een mooi programma samengesteld en een ‘wij’-gevoel neergezet binnen de volledige club. Ik ben dan ook heel trots om hier onderdeel van uit te mogen maken. Ik hoop hierdoor nog meer kwaliteit te kunnen leveren in training, wat moet resulteren in mooie prestaties op de grote kampioenschappen.'
Tim Veldt: 'Ik wil heel graag een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van de baansport. BEATheeft een nieuwe aanpak en kijk op de sport waarbinnen ik me als coach op de lange termijn verder kan ontwikkelen en wat mij een geweldige nieuwe uitdaging geeft.'
Primeur in baanwielrennen
De baanploeg krijgt een plek binnen de structuur van Beat Cycling Club. Dit is de eerste professionele wielerclub in de geschiedenis van de wielersport die topsport, breedtesport en wielerfans samenbrengt in een clubstructuur.
Geert Broekhuizen, oprichter van Beat Cycling Club: 'De baanploeg is een geweldige stap voor onze club om via een duurzame structuur onze intrede te doen in de professionele wielersport. We hebben de baanploeg kunnen bouwen uit een financieel fundament van verschillende partners en inkomsten vanuit de club. Wij zien de baansport als een geweldige basis om het profwielrennen binnen Beat Cycling Club verder uit te bouwen. Als Beat willen we actief zijn in de topsport. Dat we dat nu al kunnen doen op het allerhoogste podium is een geweldige stap. We gaan onze leden op een unieke manier betrekken in het komende baanseizoen en de voorbereiding van ons team op het WK in Apeldoorn.'
De baanploeg wordt ondersteund door een netwerk van bedrijven, waaronder Libéma profcycling. Technische partners worden in de komende periode bekend gemaakt.
Eind vorig jaar heeft Beat Cycling Club een nieuw businessmodel in het professionele wielrennen geïntroduceerd: het wielrennen vanuit een clubstructuur. Hiermee brengt Beat topsport, breedtesport en wielerfans samen in een professionele wielerclub. Momenteel is het de snelst groeiende wielerclub van de Benelux, met duizenden betrokken supporters en leden.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- ploeg
- Matthijs Büchli
- baanwielrenners
- commercieel
- baanploeg
- Roy van den Berg
- Tim Veldt
- teamsprint
- Theo Bos
- Beat Cycling Club
- wielrennen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing