Rijksmuseum presenteert Hollandse meesterwerken op Schiphol

Rijksmuseum presenteert Hollandse meesterwerken op Schiphol
  • Sponsoring
  • 7 sep 2017 @ 11:55
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurSponsoring

Vandaag opent het Rijksmuseum Schiphol zijn deuren. Wie aankomt, vertrekt of een overstap maakt op de luchthaven kan de schilderkunst van de Gouden Eeuw bewonderen. Rijksmuseum Schiphol is mogelijk gemaakt door ING, hoofdsponsor van het Rijksmuseum en Amsterdam Airport Schiphol.

Het museum is dag en nacht gratis toegankelijk.

Terug van weggeweest

Het Rijksmuseum is terug van weggeweest op de Holland Boulevard, het onlangs heringerichte verblijfsgebied tussen Lounge 2 en 3 achter de veiligheidscontrole op Amsterdam Airport Schiphol. In 2002 was het Rijksmuseum het eerste kunstmuseum in de wereld met een dependance op een luchthaven. Momenteel is Schiphol de enige luchthaven met een museum met originele 17de-eeuwse kunst in de terminal. Op de Holland Boulevard vindt men onder andere ook NEMO Science Museum, een bibliotheek en rustruimtes.

De S-vormige tentoonstellingsruimte is ontworpen door NEXT architects. De grafische vormgeving is van Irma Boom.

Rembrandt en Vermeer op de bagageband

Ter gelegenheid van de opening van Rijksmuseum Schiphol worden reizigers die aankomen in Nederland bij het ophalen van hun koffers verrast met Hollandse meesterwerken uit het Rijksmuseum. Er is de 73 meter lange bagageband versierd met 45 afbeeldingen van werken van de middeleeuwen tot nu, van onder anderen Geertgen tot Sint Jans, Jan Jansz Mostaert, Rembrandt van Rijn, Johannes Vermeer, Vincent van Gogh, Gerrit Thomas Rietveld en Karel Appel.

 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken