Robeco SummerNights trekt 83.000 bezoekers
- Sponsoring
- 1 sep 2017 @ 11:59
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringEvenementKunst & CultuurEntertainment
- 1 sep 2017 @ 11:59
- Redactie Sponsoring
De Robeco SummerNights, de zomerprogrammering van Het Koninklijk Concertgebouw, zijn dit jaar door 83.000 mensen bezocht. Dat is ruim 3.000 meer vergeleken met afgelopen editie. De stijgende trend, waarvan al een aantal jaren sprake is, wordt hiermee voortgezet.
Traditiegetrouw bestonden de 86 concerten in juli en augustus uit een mix van klassiek tot modern, van akoestisch tot elektrisch en van gevestigde musici tot jong talent en bijzondere samenwerkingen. Gisteravond sloten het Radio Filharmonisch Orkest en mezzosopraan Karin Strobos de Robeco SummerNights af in de sfeer van de Proms. De 30ste editie vindt volgend jaar van 30 juni tot en met 31 augustus 2018 plaats.
Simon Reinink, algemeen directeur Het Concertgebouw: 'Trots en blij kijken we terug op een succesvolle editie van de Robeco SummerNights. Een editie met veel volle zalen en grote muzikale diversiteit. Heel bijzonder was het acht uur durende Sleep - nooit eerder brachten zoveel mensen de nacht door in Het Concertgebouw. Ook de concerten van de pianisten Arthur en Lucas Jussen, die met drie heel uiteenlopende programma’s het publiek wisten te imponeren, maakten grote indruk. Net als de chemie tussen dirigent Lahav Shani en het Rotterdams Philharmonisch Orkest, de hommage aan de legendarische Summer of Love en het optreden van de ‘Afrikaanse Sting’, Richard Bona. Ook dit jaar is het gelukt om te verrassen.'
Edwin Rietkerk, Hoofd Marketing bij Robeco: 'Twee maanden lang hebben we een heel divers publiek mogen verwelkomen tijdens een indrukwekkende reeks zomerse concerten. Precies zoals de bedoeling was toen we bijna dertig jaar geleden aan deze succesvolle partnership begonnen. Met veel plezier zien we uit naar de volgende editie, waarbij we samen met Het Concertgebouw 30 jaar samenwerking vieren.'
De Robeco SummerNights, dit jaar van 1 juli tot en met 31 augustus 2017, komen voort uit een unieke samenwerking tussen Robeco en Het Koninklijk Concertgebouw. Allebei kennen we een rijke geschiedenis vol vernieuwing met passie voor kwaliteit en oog voor onze basis. Ieder op zijn eigen terrein. Met de Robeco SummerNights willen we muzikale traditie op innovatieve wijze voor iedereen toegankelijk maken. Met een programmering van klassiek tot modern, van akoestisch tot elektrisch behoren de Robeco SummerNights al bijna 30 jaar tot de best bezochte festivals van Nederland. Robeco is trotse sponsor van de Robeco SummerNights.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing