FC Utrecht koppelt positionering aan Sint Maarten

FC Utrecht koppelt positionering aan Sint Maarten
  • Sponsoring
  • 21 nov 2017 @ 11:30
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenSportmarketingBrandingVoetbal

FC Utrecht heeft voorafgaand aan de Eredivisiewedstrijd tegen Excelsior afgelopen zondag een Sint Maarten-doek onthuld. Voetballer en clubveteraan Mark van der Maarel neemt op het doek een prominente rol in om de nieuwe positionering van de club uit te beelden. Op het doek is te zien hoe zijn mantel scheurt en deelt met twee supporters. Het doek neemt een prominente positie in bij de hoofdingang van Stadion Galgenwaard.

In de vorige week geïntroduceerde nieuwe huisstijl van FC Utrecht neemt Sint Maarten een zeer prominente rol in. Sint Maarten, de beschermheilige van de stad Utrecht, deelde zijn rode mantel met een bedelaar, waardoor zijn witte onderrok zichtbaar werd. De kleuren wit en rood zijn vandaag de dag terug te vinden in het stadswapen van Utrecht en in het logo van FC Utrecht. Kleuren die het verhaal vertellen van de club met passie voor haar sport, stad, spelers en haar supporters.

Het Sint Maarten-doek is vervaardigd door het Nieuwegeinse Revontuli. Het project werd geïnitieerd door FC Utrecht (Perry Hendriks, manager Marketing & Media) en Mike Vermeulen van Supportersvereniging FC Utrecht.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken