Kia steunt Sint Express Tour van Het Vergeten Kind

Kia steunt Sint Express Tour van Het Vergeten Kind
  • Sponsoring
  • 30 nov 2017 @ 09:18
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijMVOMerken

Afgelopen zondag heeft ‘Het Vergeten Kind’ een tweetal Niro’s en een Stonic van Kia Motors Nederland in ontvangst genomen. De officiële overhandiging vond plaats tijdens ‘De Sint Express Tour’, een Sinterklaasfeest voor gezinnen waarvoor een Sinterklaasfeest niet vanzelfsprekend is.

Dit jaar richtte de Tour zich op gezinnen die niet de financiële middelen hebben om het kinderfeest te vieren. De ondersteuning van de stichting past binnen de ambities die Kia Motors Nederland heeft op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en gebeurt in samenwerking met Kia-dealer Autohaag Zeeuw. 

'Onze stichting zet zich in voor de ruim 100.000 kinderen die opgroeien in gezinnen met meervoudige problematiek. Bij ruim 55.000 kinderen gaat het zodanig mis dat thuiswonen niet meer mogelijk is', zegt Joep Verboeket, algemeen directeur van de stichting Het Vergeten Kind. 'Wij strijden voor een Nederland waarin elk kind zich écht kind voelt, zich goed ontwikkelt en volwaardig meedoet in de maatschappij.'

'Liefde, veiligheid en geborgenheid zouden vanzelfsprekend moeten zijn in het leven van kinderen, maar helaas is dit voor te veel kinderen in Nederland niet de realiteit. Het Vergeten Kind vraagt aandacht voor deze problematiek en doet er iets aan', zegt Sjoerd Knipping, commercieel directeur van Kia Motors Nederland. 'Sinds 2008 voert Kia Motors een actief beleid op het gebied van Corporate Social Responsibility (CSR). Voor elke verkochte Kia stort Kia Motors een bedrag in een fonds van waaruit initiatieven voor maatschappelijk verantwoord ondernemen kunnen worden ondersteund. Het is prachtig dat we hier in Nederland op deze manier invulling aan dit beleid kunnen geven.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken