Renate Groenewold in driekoppig bestuur Legendary Lanes

Renate Groenewold in driekoppig bestuur Legendary Lanes
  • Sponsoring
  • 2 nov 2017 @ 11:58
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingPersonalia

Sportmarketingbureau Legendary Lanes heeft een nieuw management. Oprichter Jansien van Dijk is na twee jaar pionieren en bouwen, toe aan een nieuwe fase in haar carrière. De ondernemers Willem-Jan Bakker, Renate Groenewold en Jeroen Hommes nemen het roer over. Oprichter Jansien Van Dijk zal als ambassadeur betrokken blijven bij Legendary Lanes.

Met drie verschillende disciplines aan boord heeft Legendary Lanes nu een solide basis om een allround sportmarketingbureau uit te bouwen. Willem-Jan Bakker is verantwoordelijk voor de creatieve en innovatieve verbinding tussen fan, sport en bedrijven. Vanaf 2018 richt Renate Groenewold zich als ex-topsporter op de connectie met sporters, sponsoren en de media. Jeroen Hommes is verantwoordelijk voor een innovatieve verbinding van sport met moderne technologie.

Legendary Lanes heeft aandacht voor de sporters die veel talent hebben maar veelal op zichzelf aangewezen zijn om het sporten financieel mogelijk te maken. In de gesprekken die we met ze voeren, blijkt hoe lastig topsporters het hebben om het hoofd boven water te houden en om vanuit die situatie ook nog maximaal te presteren. Veel talentvolle sporters verlaten het noorden van het land omdat de faciliteiten elders beter zijn. Dit terwijl topsporters juist uithangborden zijn om de regio op een positieve manier te promoten en om faciliteiten mogelijk te maken.

Het doel van Legendary Lanes

Legendary Lanes brengt op een creatieve en innovatieve manier de werelden van topsporters, fans, het bedrijfsleven en de (semi-)overheid samen. Ze helpen (aanstormende) topsporters, hun zogenoemde “Legends”, om hun sportieve dromen te verwezenlijken en laten fans en bedrijven op een exclusieve manier meekijken. Daarnaast helpt Legendary Lanes sporters en sportclubs met sponsorwerving. Het bureau richt zich in eerste instantie op talent uit de regio Noord-Nederland, maar staat open voor getalenteerde sporters met een (Olympische) droom. Inmiddels bieden ze plaats aan tien topsporters waaronder Anouska Koster, Lois Abbingh en Marije Joling.

Legendary Lanes gaat de kracht van de sporters inzetten binnen onder andere scholen, sportverenigingen, bedrijven en instanties. Op deze manier draagt Legendary Lanes bij aan een gezonde maatschappij en het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

De collegetours, sportclinics en vitaliteitstrajecten worden georganiseerd en uitgevoerd door de “Legends”. Op deze manier ontwikkelen de jonge sporters zich ook op andere vlakken dan sport en worden ze als ambassadeurs ingezet in hun eigen regio.

Legendary Lanes zet volop in op de beleving van sport, iedereen die zich voor tien euro aan hun online platform Legendarylanes.nl verbindt, ontvangt een speciale VR-bril waarmee ze de “Legends” in Virtual Reality kunnen volgen. Fans kunnen op deze manier exclusief meekijken met de sporters tijdens trainingen/wedstrijden zoals bijvoorbeeld tegen Ferenc Soepboer, Nederlands Kampioen boksen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken