John van Lottum en Anke Meulendijks starten Deux

John van Lottum en Anke Meulendijks starten Deux
  • Sponsoring
  • 6 dec 2017 @ 11:50
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategiePartnershipContent

Anke Meulendijks en voormalig toptennisser John van Lottum, beide verantwoordelijk voor de brand partnerships van de Eredivisie, starten het eigen creatief partnershipbureau Deux. Ze blijven ook werkzaam voor Eredivisie Media en Marketing CV. Het bureau verbindt merken en platformen om partnerships te creëren die voor beide partijen bijdragen aan organisatiedoelen.

Platformen kunnen onder andere sport-, cultuur-, muziek- of media-gerelateerd zijn, maar ook bekende personen en influencers. 'Het is geen geheim dat strategische partnerships kunnen zorgen voor groei van een merk', zegt John van Lottum, director brand partnerships bij Eredivisie. 'Het is echter voor organisaties wel vaak een uitdaging om het juiste partnership te creëren en activeren. Deux speelt een rol bij zowel de creatie als de activatie.'

Anke Meulendijks, director brand partnerships & propositions bij Eredivisie: 'Merken zijn steeds vaker op zoek naar onderscheidende manier van marketing. Een partnership waar twee partijen elkaar aanvullen en versterken kan zorgen voor zeer onderscheidend marketing vormen. De afgelopen tien jaar hebben we allebei aan de kant van sport veel partnerships gecreëerd. We weten wat de succeselementen van een partnership kunnen zijn maar ook de valkuilen. We hadden steeds vaker ideeën die geschikt waren voor ander platformen zoals muziek of cultuur. Het voelde voor ons beide dat het tijd was om daar iets mee te gaan doen.'

Formule 1 activeren

Deux verwezenlijkte momenteel al een sponsor- en marketingactivatie voor Heineken rondom de ‘More than a Race’ campagne als onderdeel van het partnership tussen Heineken en de Formule 1. Daarnaast is Deux momenteel mede verantwoordelijk voor partnerships rondom de Flying Dutch 2018 en betrokken bij POM, een internationaal modemerk met Nederlandse roots. Van Lottum en Meulendijks blijven ook werkzaam voor de Eredivisie en Fox Sports (Eredivisie Media en Marketing CV).

'Onze ambitie is om succesvolle marketingcases te creëren middels effectieve partnerships', zegt Van Lottum. 'Wij geloven sterk in de kracht van samenwerken tussen partijen. Als je de juiste partijen bij elkaar brengt, de basis qua doelstellingen scherp is en de wil en energie er is om onderscheidend te durven zijn ontstaan er bijzondere dingen. En of we dat dan alleen doen, met andere bureaus of met zelfstandige is ons om het even. De kracht van andere erkennen en durven samen te werken met andere (ook gelijke) partijen is wat ons betreft de toekomst. Het resultaat telt voor ons.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken