KPN verlengt tot 2020 als hoofdsponsor KNSB

KPN verlengt tot 2020 als hoofdsponsor KNSB
  • Sponsoring
  • 28 dec 2017 @ 10:03
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingMediaSponsorshipSport

KPN en de KNSB verlengen hun samenwerking tot en met juni 2020. Het telecombedrijf is al sinds 2010 hoofdsponsor van de Nederlandse schaatssport, maar die overeenkomst zou medio volgend jaar aflopen.

In die voorbije acht jaar heeft KPN de Nederlandse schaatssport in de breedte omarmd. Alle disciplines kwamen daarbij aan bod: langebaan, shorttrack, marathon, inline skaten en kunstrijden.

KPN heeft daarbij niet alleen oog voor de wedstrijdsport, maar investeert juist ook in de breedtesport. Zo heeft het jeugdschaatsen een impuls gekregen via de KPN Junior Schaatsclub in combinatie met IJstijd! Dit past in het streven van KPN en de KNSB om alle kinderen een keer te laten schaatsen voordat ze naar de middelbare school gaan.

'Betrouwbare partner'

Ook de komende twee jaar wil KPN als ‘trotse sponsor en fan van schaatsend Nederland’ zo veel mogelijk mensen bij de sport betrekken, zowel op de kunstijsbanen als op de tijdelijke ijsbaantjes in stads- en dorpscentra, op de tribune in de stadions, op het natuurijs en online. Schaatsen.nl, dat mede dankzij KPN is opgezet, zal nog verder worden uitgebouwd als hét digitale platform voor de schaatsliefhebber.

De KNSB is verheugd met de verlenging van het hoofdsponsorschap. 'KPN is voor ons veel meer dan een sponsor', aldus directeur-bestuurder Piet Geurts. 'In de afgelopen acht jaar heeft KPN zich een betrouwbare en zeer betrokken partner van de Nederlandse schaatssport getoond. Wij zijn blij dat we deze samenwerking kunnen voortzetten en dat KPN alle disciplines in de volle breedte blijft steunen.'

De KNSB voert momenteel gesprekken met potentiële partners die naast KPN (hoofd)sponsor van de Nederlandse schaatssport willen worden. 'Met meer sterke sponsors die de commerciële kansen van de schaatssport benutten, kunnen we een nog steviger fundament voor de toekomst leggen', zegt Jeroen Kraaij, manager commerciële zaken van de KNSB. 'De hernieuwde samenwerking met KPN biedt hiertoe alle mogelijkheden.'

Schaatstoppers en fans verbinden

Mark Versteegen, directeur sponsoring van KPN: 'Sinds acht jaar is KPN sponsor en fan van schaatsend Nederland en dat blijven we ook na dit Olympische seizoen met veel enthousiasme. De komende twee jaar gaan we nog meer onze technologie en ICT inzetten om de schaatstoppers met de schaatsfans te verbinden.'

Met de Olympische Spelen in PyeongChang en De Coolste Baan van Nederland in het Olympisch Stadion in het vooruitzicht, wil KPN 'helpen het sportplezier van honderdduizenden schaatsliefhebbers te vergroten', aldus Versteegen. 'We rekenen op nog meer fans voor de schaatssport en KPN. We willen het hoofdsponsorschap met de KNSB met twee jaar gaan verlengen met een optie voor nog twee seizoenen en willen tegelijkertijd ook ruimte bieden aan andere grote merken om zich aan de schaatssport te verbinden en mede (hoofd)sponsor van de KNSB en het schaatsen te worden.'

Voor de verlenging van twee jaar, met een optie voor nog twee seizoenen, hebben de KNSB en KPN een letter of intent getekend. Die is ondertekend door Eelco Blok, CEO van KPN, en Piet Geurts, directeur-bestuurder van de KNSB.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken