VodafoneZiggo verbindt zich aan Cruyff Foundation

VodafoneZiggo verbindt zich aan Cruyff Foundation
  • Sponsoring
  • 18 dec 2017 @ 10:15
  • 12113 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Social mediaPartnershipMaatschappijSport

De Johan Cruyff Foundation en VodafoneZiggo hebben een driejarig partnercontract ondertekend. Door de Cruyff Foundation te ondersteunen wil het mediaconcern het gedachtegoed van Johan Cruijff ondersteunen: jeugd vooruitbrengen door beweging.

Dit ligt in lijn met hun maatschappelijke programma 'Kansen voor Kinderen', dat is gericht op het verbinden van kansarme jongeren met de samenleving. Als kick-off verzorgden medewerkers van VodafoneZiggo vandaag een social mediatraining tijdens de jaarlijkse Cruyff Foundation Coachdag.

VodafoneZiggo ondersteunt de Cruyff Foundation omdat het bedrijf het belangrijk vindt dat iedereen kan deelnemen aan deze maatschappij. Gezamenlijk werken de Cruyff Foundation en VodafoneZiggo dan ook aan het verbinden en vooruitbrengen van jeugd in Nederland, een doel dat beide organisaties nauw aan het hart gaat. VodafoneZiggo zal de Cruyff Foundation de komende jaren met name ondersteunen door de expertise van hun medewerkers in te zetten, bijvoorbeeld tijdens evenementen en trainingen.

Mediatraning op Cruyff Coachdag

Het eerste wapenfeit van de samenwerking vond afgelopen vrijdag plaats tijdens de Cruyff Foundation Coachdag in Den Haag, een jaarlijks terugkerend evenement voor Cruyff Coaches. Medewerkers van VodafoneZiggo verzorgden een social mediatraining voor deze groep mensen, die werkzaam zijn binnen een wijkorganisatie of sportverenging en door de Cruyff Foundation zijn opgeleid om jongeren langdurig te binden aan een Cruyff Court in hun buurt.

Marieke Dekker, directeur External Affairs VodafoneZiggo: 'Bij VodafoneZiggo vinden wij plezier en vooruitgang in het leven van kinderen belangrijk. Ieder kind verdient namelijk een gezonde toekomst. Sport en spel zijn daarin een belangrijke stimulans. Om positieve impact te creëren werken we daarom graag samen met de Cruyff Foundation.'

Niels Meijer, directeur Cruyff Foundation: 'Net als VodafoneZiggo vinden wij het belangrijk dat ieder kind mee kan doen in de maatschappij.  Met en zonder beperking, in de stad en daarbuiten.  VodafoneZiggo richt zich met hun maatschappelijk programma Kansen voor Kinderen op het verbinden van kansarme jongeren met de samenleving. Wij brengen kinderen vooruit door middel van sport en spel.  Ik ben ervan overtuigd dat we door deze samenwerking elkaar alleen maar kunnen versterken en nog meer impact kunnen maken.'

Jeugd vooruit helpen

De Johan Cruyff Foundation brengt jeugd vooruit door beweging waardoor ze samen kunnen spelen en groeien in hun ontwikkeling. Door sport en spel worden kinderen fitter, leren ze met elkaar omgaan en ontwikkelen zij zichzelf. Daarom willen wij ze stimuleren om te bewegen met onze projecten zoals de Cruyff Courts, Schoolplein14 en Gehandicaptensport: sportprojecten voor kinderen met een beperking. Elke week brengen wij zo wereldwijd duizenden kinderen in beweging.  Want ieder kind verdient een gezonde toekomst. www.cruyff-foundation.org.

VodafoneZiggo is een toonaangevend Nederlands bedrijf dat vaste, mobiele en geïntegreerde communicatie- en entertainmentdiensten levert aan consumenten en bedrijven. Per 30 september 2017 heeft het bedrijf ruim 5 miljoen mobiele, bijna 4 miljoen tv-, ruim 3 miljoen vast breedband internet en 2,5 miljoen vaste telefonieaansluitingen. VodafoneZiggo is een 50/50 joint venture van Liberty Global, het grootste internationale tv en breedbandinternet bedrijf, en Vodafone Group, een van 's werelds grootste telecommunicatiebedrijven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken