KPN en Sven Kramer lanceren hightech schaatsstoel

KPN en Sven Kramer lanceren hightech schaatsstoel
  • Sponsoring
  • 18 jan 2018 @ 12:38
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketingInnovatieActivatie

Het stormachtige weer blokkeerde vandaag de opening van De Coolste Baan van Nederland. Evengoed lanceert KPN een schaats-innovatie: een hypermoderne versie van de klassieke stoel die kinderen helpt overeind te blijven op het ijs. Sven Kramer is het boegbeeld van de bredere campagne eromheen.

De witte hightech schaatsstoel met groene handgrepen is speciaal ontwikkeld als hulpmiddel op het ijs. Die hulp is nodig: één op de drie kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud kan niet schaatsen, zo blijkt uit onderzoek onder bijna duizend Nederlandse ouders.

De slimme stoel heeft talloze sensoren die detecteren of het evenwicht goed is en of de juiste schaatsbewegingen gemaakt worden. Speciale lasers helpen om recht vooruit te schaatsen en dankzij de speciale poten blijven de kleintjes daar niet achter haken met hun schaatsen. Sven Kramer geeft via een ingebouwde luidspreker technische tips die de eerste stapjes op het ijs nog leuker en makkelijker maken.

Primeur op Coolste Baan

De stoel zou zijn primeur beleven tijdens de opening van de Coolste Baan in het Olympisch Stadion in Amsterdam, maar die is door de storm afgelast. Gedurende zes weken kunnen kinderen hier gebruikmaken van tientallen exemplaren van de slimme stoel. Als de stoelen aanslaan, zijn er volgende winter tientallen exemplaren beschikbaar op de circa zestig 'IJstijd!'-banen in Nederland.

'Door kinderen te stimuleren te gaan schaatsen, vergroten we de kans dat de nieuwe Sven Kramer wordt ontdekt', aldus Mark Versteegen, directeur sponsoring van KPN. 'De beste schaatsers ter wereld komen uit Nederland en dat moet in de toekomst ook zo blijven. We zijn hoofdsponsor van de KNSB, samen helpen we ook de allerjongsten het ijs op.' 

Sven Kramer: 'Door de milde winters leren niet alle kinderen meer schaatsen op een sloot achter een keukenstoel. Met deze slimme stoel wordt het voor kinderen nog makkelijker om te leren schaatsen. Ik ben blij dat ik kan helpen om kinderen enthousiast te maken voor het schaatsen en wie weet leert de kampioen van de toekomst het met deze stoel.' 

Schaatsland Nederland

Nederland is een echt schaatsland. Iedereen doet het, we verlangen elke winter naar natuurijs. Voor de meesten is het op dezelfde manier begonnen: achter een stoel met vallen en opstaan op een bevroren slootje in de buurt of op de lokale kunstijsbaan, als onderdeel van de opvoeding. KPN besloot de hightech stoel te laten ontwikkelen mede om de allerjongsten te leren schaatsen.

Uit het onderzoek dat KPN uit liet voeren blijkt dat ruim 80% van de ouders kan schaatsen en dat 81% daarvan dit op natuurijs leerde. Van hun kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud kan 69% schaatsen, waarvan vier op de tien kids het leerde op natuurijs. De klassieke stoel werd bij bijna de helft van de ouders én kinderen als hulpmiddel gebruikt. De kunstijsbaan is bij de kleintjes populair: 40% van de kinderen stond het afgelopen half jaar nog op kunstijs.

'De winnaars van morgen beginnen vandaag'

Vandaag start KPN een campagne samen met Sven Kramer. Onder de noemer ‘De winnaars van morgen beginnen vandaag’ wordt de schaatsstoel aan heel Nederland gepresenteerd en spoort KPN alle Nederlandse kinderen aan om tijdens het Olympische seizoen de ijzers onder te binden en te gaan schaatsen.

KPN is al acht jaar lang sponsor van schaatsend Nederland en zet dat ook na dit Olympische seizoen voort. Met de Olympische Spelen in Pyeongchang en de Coolste Baan van Nederland in het Olympisch Stadion in het vooruitzicht, helpt KPN het sportplezier van honderdduizenden schaatsliefhebbers te vergroten. Per jaar schaatsen zo’n 800.000 mensen op tijdelijke 'IJstijd!'-banen, waaronder zo’n 150.000 schoolkinderen. Dit past in het streven van KPN en de KNSB om alle kinderen een keer te laten schaatsen voordat ze naar de middelbare school gaan.

KPN is een toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN tevens volledig beheerde telecommunicatie- en ICT-oplossingen. 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken