Na China wil Ajax ook Japan veroveren

Na China wil Ajax ook Japan veroveren
  • Sponsoring
  • 25 jan 2018 @ 15:42
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkPartnershipVoetbal

Ajax wil na China ook Japan veroveren. Afgelopen maand sloot de Amsterdamse voetbalclub een partnership met Chinese club Guangzhou, vandaag volgt de Japanse topclub Sagan Tosu. De komende drie jaar willen de Japanners hun jeugdopleiding met behulp van Ajax naar een hoger plan tillen.

De Ajax Coaching Academy (ACA) zal Sagan Tosu ondersteunen op het gebied van organisatie en het opleiden van coaches en spelers. Daarnaast wordt er van beide kanten gekeken hoe commerciële activiteiten kunnen worden ontwikkeld. Eerder kondigde Ajax de samenwerking met de Chinese club Guangzhou R&F FC aan.

Ajax heeft zich via de speciaal voor dit soort samenwerkingen opgerichte ACA, ten doel gesteld om de kennis van de jeugdopleiding mondiaal én exclusief te delen. De club streeft ernaar in meerdere werelddelen vergelijkbare samenwerkingen aan te gaan. Voor deze samenwerkingen heeft de ACA een online platform gelanceerd: Ajaxcoachingacademy.com.

Twee soorten programma’s

De ACA heeft het afgelopen jaar twee soorten programma’s ontwikkeld. In China is op 1 januari jongstleden een Partnership Program gestart met Guangzhou. Nu krijgt Ajax de mogelijkheid om het zogenaamde Consultancy Program in Japan op te zetten. Dit houdt in dat de ACA meerdere keren per jaar naar Japan zal afreizen om ondersteuning te bieden aan de opleiding van Sagan Tosu.

Minoru Takehara, President van Sagan Tosu: 'Wij zijn erg verheugd dat we een langlopende overeenkomst mogen afsluiten met de Ajax Coaching Academy, een zeer gerespecteerde partner op het gebied van coaching en opleiden. Sagan Tosu wil zich als club verder ontwikkelen door onder andere de jeugdopleiding te verbeteren. Door het aangaan van dit partnership zijn we in staat om de gerenommeerde filosofie en methodes van Ajax toe te passen en het niveau van onze spelers naar een hoger plan te tillen. Ons uiteindelijke doel is om deze samenwerking verder uit te bouwen en jeugdspelers door te laten stromen naar een Europese topclub als AFC Ajax.'

Edwin van der Sar, CEO AFC Ajax: 'Dit is een nieuwe en belangrijke stap voor Ajax in Azië. Wij wilden via onze ACA graag met een Japanse club gaan samenwerken en dat is gelukt. Sagan Tosu is in 1997 opgericht en daarmee de jongste club in de Japanse J.League. Ze eindigden vorig seizoen als achtste in de competitie die in Azië wordt gezien als de meest ontwikkelde. Wij denken dat er veel groeipotentieel bij deze club aanwezig is en wij krijgen het vertrouwen om hen verder te helpen met de ontwikkeling van de club, met name via de jeugdopleiding. Er zitten ook commerciële aspecten aan deze overeenkomst. Na de recente ondertekening in China is dit opnieuw een mooie stap voor Ajax en de ACA.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken