Sponsors Feyenoord en PSV steunen Hartstichting

Sponsors Feyenoord en PSV steunen Hartstichting
  • Sponsoring
  • 23 feb 2018 @ 12:29
  • 28557 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieMaatschappijVoetbal

Voorafgaand aan de Eredivisie-topper Feyenoord-PSV op zondag 25 februari vragen beide clubs op een bijzondere manier aandacht voor de Hartstichting. Opel en Philips, sponsors van beide clubs en allebei partner van de Hartstichting, gaan zich structureel inzetten voor meer geregistreerde Automatische Externe Defibrillator (AED's).

Op het moment dat zij het veld betreden in De Kuip, zullen alle spelers een AED (Automatische Externe Defibrillator) dragen. Spelers, clubs en sponsors willen hiermee aandacht vestigen op het belang van meer geregistreerde en openbaar toegankelijke AED's in heel Nederland. Op dit moment zijn er nog te weinig geregistreerde en openbaar toegankelijke AED’s in het land. Met meer AED’s wordt de overlevingskans bij een hartstilstand aanzienlijk vergroot. 

Opel en Philips, sponsors van respectievelijk Feyenoord en PSV en beiden samenwerkingspartner van de Hartstichting, gaan zich structureel inzetten om meer AED’s aangemeld te krijgen bij het landelijk oproepsysteem voor reanimatie. Achterliggend doel is om van Nederland een 6-minutenzone te maken, zodat mensen met een hartstilstand buiten het ziekenhuis in heel Nederland binnen zes minuten kunnen worden gereanimeerd. Nadat recent een andere belangrijke basis werd gelegd – namelijk het opbouwen van een landelijk netwerk van burgerhulpverleners in samenwerking met onder meer Opel, Feyenoord en Philips – wordt met deze campagne een volgende belangrijke stap gezet in het ‘hartveilig’ maken van Nederland.

Goed functionerende 6-minutenzone

Als eerste stap zal Opel, samen met Feyenoord, de Hartstichting helpen door bestaande AED’s te spotten die aangeschaft, maar nog niet aangemeld zijn. Op dit moment zijn er rond de 100.000 AED’s in Nederland, waarvan slechts 12.000 geregistreerd zijn bij het oproepsysteem. Voor een goed functionerende 6-minutenzone – waar AED’s snel vindbaar zijn voor burgerhulpverleners - zijn ongeveer 30.000 geregistreerde AED’s in het reanimatie-oproepsysteem nodig. In combinatie met een landelijk dekkend netwerk van voldoende burgerhulpverleners kunnen er jaarlijks zo’n 2.500 extra levens gered worden.

De aandacht die spelers van Feyenoord en PSV op 25 februari vragen voor de Hartstichting krijgt nóg een mooie spin-off. Een aantal spelers kiest later dit jaar een locatie in Nederland waar zij een zogenaamde BuurtAED installeren. Op deze manier vestigen zij de aandacht op het belang van openbaar toegankelijke AED’s in de buurt én maken zij een voor hen bekende woonwijk hartveiliger. De actie maakt onderdeel uit van de lancering van een online crowdfunding-platform van Philips in samenwerking met de Hartstichting. Hiermee kunnen buurtgenoten samen een crowdfunding opzetten om een BuurtAED aan te schaffen en hun buurt hartveiliger te maken.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken