Zwarte Cross verbreedt festival met 'hiphop-weide' Noaberhood

Zwarte Cross verbreedt festival met 'hiphop-weide' Noaberhood
  • Sponsoring
  • 27 feb 2018 @ 17:26
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipEntertainmentDoelgroepenMuziek

De Zwarte Cross werkt hard aan verbreding van het roemruchte festival. Organisator Feestfabriek Alles Komt Goed BV heeft een aantal grote namen bekendgemaakt voor het nieuwe hiphoppodium The Noaberhood, waaronder Fresku en Extince. Vice-platform Noisey is de nieuwe partner.

Behalve Extince en Fresku komen ook Snelle, Leafs, Dio, Potential Criminal en De Likt naar dit 33e podium. Daarnaast maakt de organisatie wereldkundig dat ze gaan samenwerken met Noisey, het muziekplatform van Vice. Dit is onderdeel van een bredere samenwerking die de Zwarte Cross met Noisey’s moederbedrijf Vice Benelux aangaat.

Vice Benelux gaat als mediapartner content over Zwarte Cross publiceren op de verschillende Vice-kanalen. 'De Zwarte Cross draait om bijzondere contrasten en gekke tegenstrijdigheden. De samenwerking tussen hiphopweide The Noaberhood en muziekplatform Noisey komt voor velen onverwacht maar is daarom wat mij betreft dé perfecte match', aldus Zwarte Cross-festivaldirectrice Tante Rikie. Van 12 tot en met 15 juli waant de Zwarte Cross-bezoeker zich dus, met de komst van The Noaberhood en Noisey, in een heus buurtfeest Brooklyn-stijl.

Muziek, motorcross en humor

Het festival staat bekend om de bizarre mix van muziek, theater, motorcross, stunts en veel humor. Een hiphoppodium past daar prima bij vanwege onder andere de creativiteit met taal, de melodieuze beats, de bij vlagen absurde humor, de gebroederlijke sfeer bij liveshows, de hoge energie en de inspirerende teksten.

Het gehele festivalweekend wordt een bomvol muziekprogramma gepresenteerd waarbij grote namen jong talent uit de Benelux afwisselen. Zo is Extince een pionier die al 30 jaar in het vak zit, heeft de Zwarte Cross met Fresku een legende en creatieve duizendpoot naar het terrein gehaald en is Dio de alom bekende showman met superveel hits. Potential Criminal is een hiphopband met een super sterke live show en teksten met inhoud.

De Likt zijn rauwe Rotterdammers met keiharde beats en een gekke show, Snelle is daarentegen een jongen uit de provincie. Met zijn vernieuwende sound en sterke teksten heeft hij een mooie toekomst voor zich net als Leafs, een groot talent waar de energie en vreugde vanaf spat. Binnenkort volgen meer hiphopnamen en aanstaande donderdag worden de nieuwe namen voor andere podia bekend gemaakt.

Mix van muziekstijlen

Op het terrein, 160 hectare groot, is hiphop slechts één van de stijlen. Op de Reggaeweide zijn topacts uit binnen- en buitenland van de partij om een exotisch strandfeest te verzorgen. Scheurende blues, dampende soul, rauwe rootsmuziek en stampende boogie, dat is de muziek van The Bayou met de sfeer van de Amerikaanse zuidelijke staten. Bij Exoticana mixen we balkan, couscous, mariachi, cumbia, chili, klezmer, koriander en afrobeat tot een weergaloze, onweerstaanbare mix.

In totaal zijn er 33 verschillende podia en komen er meer dan 250 bands. Ook komen er zo’n 1000 theaterartiesten naar de Theaterweide in Lichtenvoorde. De meest uiteenlopende theateracts uit binnen- en buitenland vermaken je in de Theatertent, Theatertipi, op het Buitenpodium en op het podium voor alle Andere Apartigheid.

De strijdkreet van festivaldirectrice Tante Rikie is dit jaar ‘Leven Vóór De Dood!’. Ze zegt hierover: “Het is nú te doen!” Vanaf 12 juli heet ze iedereen ‘Welkom Thuus’ op het festivalterrein in Lichtenvoorde, dat al goeddeels is uitverkocht. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken