Kia auto-partner van KNLTB

Kia auto-partner van KNLTB
  • Sponsoring
  • 5 mrt 2018 @ 15:06
  • 19703 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportPartnershipSponsorship

Kia Motors Nederland heeft een partnership gesloten met de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond. Kia wordt de officiële car-supplier van de tennisbond en verbindt zich tevens aan de Tenniskids World Tour.

De overeenkomst werd vandaag, op World Tennis Day, ondertekend in Breukelen voor de periode van drie jaar. Met dit partnership willen Kia en de KNLTB tennis bij de jeugd, de verenigingen en binnen de familie stimuleren. 

Algemeen directeur Erik Poel van de KNLTB en commercieel directeur Sjoerd Knipping van Kia Motors Nederland ondertekenden het contract op het kantoor van Kia in Breukelen op World Tennis Day.

Erik Poel: 'We zijn blij dat Kia zich nu ook in Nederland laat zien als partner van tennis. De KNLTB heeft de ambitie om meer mensen meer te laten tennissen. Dat begint al bij de jeugd met het Tenniskids programma, waarin we met de World Tour kinderen kennis laten maken met het spelen van korte wedstrijdvormen. We proberen kinderen hierdoor enthousiast te maken voor tennis. Met de steun van Kia kunnen we de World Tour nog sterker neerzetten en Tenniskids nog meer promoten door het hele land.'

Kia houdt van tennis

Als official car supplier wordt Kia ingezet in het wagenpark van de KNLTB en kunnen talenten en profspelers tegen een aantrekkelijk aanbod een Kia leasen.

Kia is al jaren sterk verbonden aan het tennis. Eerder dit jaar maakte Kia Motors bekend dat het haar global partnership met de Australian Open verlengt tot en met 2023. Daarnaast heeft Kia onder andere 16-voudig Grand Slam winnaar Rafael Nadal als ambassadeur.

Sjoerd Knipping van Kia Motors Nederland: 'Kia is bijzonder trots op deze samenwerking met de KNLTB. Naast het verlengen van ons global partnership met de Australian Open onderstreept deze samenwerking het sportieve karakter van Kia als merk binnen Nederland. We kijken er naar uit om samen met de KNLTB meer mensen en vooral kinderen enthousiast te maken voor de fantastische tennissport.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken