Lotto stopt als sponsor van wielrennen én schaatsen
- Sponsoring
- 1 mrt 2018 @ 00:14
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenOlympische SpelenSportmarketingSponsoring
- 1 mrt 2018 @ 00:14
- Jeroen Mirck
Sponsor Lotto stapt uit het schaatsen én wielrennen. Daarmee komt er een einde aan de sponsornaam LottoNL-Jumbo in zowel de schaats- als wielersport. Wel zou op korte termijn al een vervangende sponsor bekend worden gemaakt.
'In de afgelopen vier jaar hebben we samen met het schaats- en wielerteam veel bereikt en een nieuw organisatiemodel neergezet voor de Nederlandse sport door twee disciplines te combineren. Dat is uniek en succesvol gebleken', stelt Arno de Jong, marketingdirecteur van de Nederlandse Loterij, op NOS.nl.
Toch stopt Lotto dus met deze succesvolle sponsoring: per 1 april al met de schaatsploeg, per 1 januari 2019 met de wielerploeg. 'Door terug te treden als hoofdsponsor geven we de ruimte aan een ander om onze rol over te nemen', aldus De Jong.
Sven Kramer: '97% schaatsers werkloos'
Het schaatsteam van Lotto-Jumbo won onder leiding van coach Jac Orie op de Winterspelen van Pyeongchang vier gouden medailles. Daags na de Spelen meldde Sven Kramer dat 97% van de Nederlandse schaatsers over drie weken 'in de WW zit'.
In de aanloop naar het nieuwe schaatsseizoen zong het gerucht rond dat KPN een nieuwe schaatsploeg wilde opzetten rond Kramer. Of KPN inderdaad de nieuwe sponsor is, wordt dus vermoedelijk op korte termijn bekend.
UPDATE 01-03-2018: Collega-sponsor Jumbo Supermarkten neemt het hoofdsponsorship van Lotto over bij Team LottoNL-Jumbo. De retailer tekent een 'megadeal' voor liefst vijf jaar.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers