Lotto stopt als sponsor van wielrennen én schaatsen

Lotto stopt als sponsor van wielrennen én schaatsen
  • Sponsoring
  • 1 mrt 2018 @ 00:14
  • 24143 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenOlympische SpelenSportmarketingSponsoring

Sponsor Lotto stapt uit het schaatsen én wielrennen. Daarmee komt er een einde aan de sponsornaam LottoNL-Jumbo in zowel de schaats- als wielersport. Wel zou op korte termijn al een vervangende sponsor bekend worden gemaakt.

'In de afgelopen vier jaar hebben we samen met het schaats- en wielerteam veel bereikt en een nieuw organisatiemodel neergezet voor de Nederlandse sport door twee disciplines te combineren. Dat is uniek en succesvol gebleken', stelt Arno de Jong, marketingdirecteur van de Nederlandse Loterij, op NOS.nl.

Toch stopt Lotto dus met deze succesvolle sponsoring: per 1 april al met de schaatsploeg, per 1 januari 2019 met de wielerploeg. 'Door terug te treden als hoofdsponsor geven we de ruimte aan een ander om onze rol over te nemen', aldus De Jong.

Sven Kramer: '97% schaatsers werkloos'

Het schaatsteam van Lotto-Jumbo won onder leiding van coach Jac Orie op de Winterspelen van Pyeongchang vier gouden medailles. Daags na de Spelen meldde Sven Kramer dat 97% van de Nederlandse schaatsers over drie weken 'in de WW zit'.

In de aanloop naar het nieuwe schaatsseizoen zong het gerucht rond dat KPN een nieuwe schaatsploeg wilde opzetten rond Kramer. Of KPN inderdaad de nieuwe sponsor is, wordt dus vermoedelijk op korte termijn bekend.

UPDATE 01-03-2018: Collega-sponsor Jumbo Supermarkten neemt het hoofdsponsorship van Lotto over bij Team LottoNL-Jumbo. De retailer tekent een 'megadeal' voor liefst vijf jaar.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken