P&G steunt 500 atleten Special Olympics

P&G steunt 500 atleten Special Olympics
  • Sponsoring
  • 29 mrt 2018 @ 20:01
  • 19025 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Olympische SpelenSponsoringSportmarketing

Special Olympics Belgium, de Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, lanceerde deze week zijn 'Dare To Sponsor'-campagne. Daarmee werd het bedrijfsleven uitgedaagd om SOB-atleten te sponsoren.

In het kader hiervan organiseerde Procter & Gamble (P&G) samen met Special Olympics Belgium deze week in de rayons van de Carrefour te Oudergem een Unified-basketbalevenement in aanwezigheid van enkele bekende ambassadeurs en Belgian Lions om een eerste sponsoractie voor maar liefst 500 atleten af te trappen. 

'We hebben vrijwel meteen op de video van Special Olympics gereageerd', vertelt Caroline Thomaes, Benelux Country Director bij Procter & Gamble. 'Net zoals hen streeft ook P&G naar meer sociale inclusie. Met onze merken, producten en klanten doorbreken we niet alleen het taboe maar maken we echt een verschil door 500 atleten te helpen om hun Olympische droom te realiseren. P&G geeft zo als eerste het voorbeeld. We zijn enorm blij dat andere organisaties in België hebben aangegeven dit te willen volgen.'

Winkelactie

P&G start samen met zijn retailpartners een grootschalige winkelactie om maar liefst 500 atleten een jaar lang te ondersteunen zodat ze zorgeloos kunnen trainen om hun sportieve droom te verwezenlijken. Om de lancering hiervan onder de aandacht te brengen, is het Unified-basketbalevenement georganiseerd met vijf aanwezige Special Olympics-atleten uit de provincie Luik. Samen met bekende topsporters en ambassadeurs zoals de Belgian Lions Jean Salumu, Jean-Marc Mwema, Hans Vanwijn en Ismael Bako, Tia Hellebaut en Tomas Van Den Spiegel demonstreerden ze dat samen sporten echt overal kan.

Het Unified-basketbalevenement startte in de rayons van de Carrefour te Oudergem met een opwarmingssessie die werd opgevolgd door een Unified-basketbalmatch. Al snel werd duidelijk dat de Special Olympics-atleten niet te onderschatten zijn in hun sportdiscipline.

Respect winnen

Voor SOB-atleet Mathieu Delrez (25) uit Luik was het de tweede keer dat hij met de Belgian Lions samen op het veld stond. 'Ik had nooit durven hopen om met de Belgian Lions in één team te zitten. Samen met de andere SOB-atleten en -ambassadeurs hebben we er een topdag op zitten dankzij P&G. Ik hoop dat nog meer bedrijven hun goede voorbeeld zullen volgen en dat iedereen ziet dat wij goud waard zijn.'

Special Olympics is een internationale beweging die het hele jaar olympische sporten aanbiedt aan mensen met een verstandelijke beperking. Via sport wil Special Olympics hun zelfvertrouwen, hun gezondheid en hun mogelijkheden in het dagelijkse leven verbeteren. De beweging wil het taboe rond personen met een verstandelijke beperking doorbreken, om zo juist respect en waardering te creëren voor hen. Special Olympics werd opgericht in de VS in 1968 door Eunice Kennedy Shriver en telt vandaag vier miljoen atleten in 178 landen.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Stichting SponsorRingen