Rabobank is nieuwe sponsor van Nevobo
- Sponsoring
- 28 mrt 2018 @ 16:14
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - PartnershipActivatieFoodSponsorshipSportmarketing
- 28 mrt 2018 @ 16:14
- Redactie Sponsoring
Rabobank is de nieuwe sponsor van volleybalbond Nevobo. Samen lanceerden beide partijen een driejarig foodprogramma dat gezonde, duurzame voeding moet stimuleren. Eyecatcher is een 'Volley Bowl' gevuld met seizoensgroenten.
De Volley Bowl is de nieuwe 'healthy pleasure' voor sportliefhebbers. Uit een halve volleybal eet je een uitgekiende mix van lekkere, gezonde en plantaardige seizoensproducten, afkomstig van Nederlandse lokale bedrijven. Het recept voor de Volley Bowl is ontwikkeld door Erik te Velthuis, chefkok van het Topsportrestaurant in sportcentrum Papendal.
De lancering was woensdag rond lunchtijd. Samen met ex-topvolleybalster en foody Debby Stam bereidde Erik te Velthuis vanmiddag live de eerste Volley Bowl voor beachvolleyballers Alexander Brouwer en Robert Meeuwsen. Dit gebeurde in De Moestuin in Utrecht.
Drie topsport-events
De Volley Bowl wordt geserveerd aan bezoekers en sporters tijdens drie topevents in de volleybalsport. Het EK Beachvolleybal 2018 en het WK Zitvolleybal 2018, die beiden van 15 tot en met 22 juli plaatsvinden op diverse locaties in Nederland, hebben de primeur. Daarna volgt het EK Heren Volleybal 2019. De bowl wordt via een statiegeldsysteem verstrekt om duurzaam hergebruik te stimuleren.
Nevobo-directeur Michel Everaert: 'De Volley Bowl past goed bij de huidige trend in biologische, lokale, seizoensgebonden en plantaardige voeding. De lekkere, gezonde "volleybal" inspireert het sportpubliek om bewust met hun eetpatroon bezig te zijn.'
Kickstart Food
De introductie van de Volley Bowl markeert de aftrap van een driejarige samenwerking tussen Rabobank en Nevobo. De bank wordt partner van een aantal internationale volleybaltiteltoernooien die in 2018 en 2019 in Nederland plaatsvinden. Rabobank en Nevobo bundelen daarbij hun voedselkennis vanuit de gezamenlijke ambitie om rondom de evenementen een impuls te geven aan een gezond, duurzaam voedingsaanbod. Het foodprogramma wordt in samenwerking met NOC*NSF ontwikkeld en het plan is om het ook uit te rollen rondom andere sportevenementen.
De verbintenis met Nevobo is een verdiepingsslag in de sponsoringstrategie van Rabobank, die al partner is van onder andere NOC*NSF’s Team NL, Lowlands en de Nederlandse breedtesport. Tom van Kuyk, sponsorstrateeg bij Rabobank: “Rabobank verbindt al decennia lang amateursporters, sportverenigingen en de absolute topsport. De samenwerking met Nevobo past hier goed bij.”
De kersverse samenwerking tussen Rabobank en Nevobo is onderdeel van het Kickstart Food-programma dat de bank onlangs lanceerde. Via dit programma deelt Rabobank haar kennis, netwerken en financiële oplossingen voor het ecologisch en sociaal verduurzamen van de voedings- en landbouwsector. Samen met partners zoals Nevobo wil Rabobank gezonde voeding voor iedereen in Nederland beschikbaar maken en afval reduceren.
MarketingTribune was aanwezig bij de lancering in Utrecht en schreef dit uitgebreide verslag van de foodplannen van Rabobank.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing