Rabobank is nieuwe sponsor van Nevobo

Rabobank is nieuwe sponsor van Nevobo
  • Sponsoring
  • 28 mrt 2018 @ 16:14
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipActivatieFoodSponsorshipSportmarketing

Rabobank is de nieuwe sponsor van volleybalbond Nevobo. Samen lanceerden beide partijen een driejarig foodprogramma dat gezonde, duurzame voeding moet stimuleren. Eyecatcher is een 'Volley Bowl' gevuld met seizoensgroenten.

De Volley Bowl is de nieuwe 'healthy pleasure' voor sportliefhebbers. Uit een halve volleybal eet je een uitgekiende mix van lekkere, gezonde en plantaardige seizoensproducten, afkomstig van Nederlandse lokale bedrijven. Het recept voor de Volley Bowl is ontwikkeld door Erik te Velthuis, chefkok van het Topsportrestaurant in sportcentrum Papendal.

De lancering was woensdag rond lunchtijd. Samen met ex-topvolleybalster en foody Debby Stam bereidde Erik te Velthuis vanmiddag live de eerste Volley Bowl voor beachvolleyballers Alexander Brouwer en Robert Meeuwsen. Dit gebeurde in De Moestuin in Utrecht.

Drie topsport-events

De Volley Bowl wordt geserveerd aan bezoekers en sporters tijdens drie topevents in de volleybalsport. Het EK Beachvolleybal 2018 en het WK Zitvolleybal 2018, die beiden van 15 tot en met 22 juli plaatsvinden op diverse locaties in Nederland, hebben de primeur. Daarna volgt het EK Heren Volleybal 2019. De bowl wordt via een statiegeldsysteem verstrekt om duurzaam hergebruik te stimuleren.

Nevobo-directeur Michel Everaert: 'De Volley Bowl past goed bij de huidige trend in biologische, lokale, seizoensgebonden en plantaardige voeding. De lekkere, gezonde "volleybal" inspireert het sportpubliek om bewust met hun eetpatroon bezig te zijn.'

Kickstart Food

De introductie van de Volley Bowl markeert de aftrap van een driejarige samenwerking tussen Rabobank en Nevobo. De bank wordt partner van een aantal internationale volleybaltiteltoernooien die in 2018 en 2019 in Nederland plaatsvinden. Rabobank en Nevobo bundelen daarbij hun voedselkennis vanuit de gezamenlijke ambitie om rondom de evenementen een impuls te geven aan een gezond, duurzaam voedingsaanbod. Het foodprogramma wordt in samenwerking met NOC*NSF ontwikkeld en het plan is om het ook uit te rollen rondom andere sportevenementen. 

De verbintenis met Nevobo is een verdiepingsslag in de sponsoringstrategie van Rabobank, die al partner is van onder andere NOC*NSF’s Team NL, Lowlands en de Nederlandse breedtesport. Tom van Kuyk, sponsorstrateeg bij Rabobank: “Rabobank verbindt al decennia lang amateursporters, sportverenigingen en de absolute topsport. De samenwerking met Nevobo past hier goed bij.”

De kersverse samenwerking tussen Rabobank en Nevobo is onderdeel van het Kickstart Food-programma dat de bank onlangs lanceerde. Via dit programma deelt Rabobank haar kennis, netwerken en financiële oplossingen voor het ecologisch en sociaal verduurzamen van de voedings- en landbouwsector. Samen met partners zoals Nevobo wil Rabobank gezonde voeding voor iedereen in Nederland beschikbaar maken en afval reduceren. 

MarketingTribune was aanwezig bij de lancering in Utrecht en schreef dit uitgebreide verslag van de foodplannen van Rabobank.

 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken