Simon Lévelt sponsor Van Gogh Museum

Simon Lévelt sponsor Van Gogh Museum
  • Sponsoring
  • 13 apr 2018 @ 22:38
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorshipKunst & CultuurMerken

Simon Lévelt is sponsor van het Van Gogh Museum. Door middel van een financiële bijdrage ondersteunt het koffie- en theebedrijf de totstandkoming van lezingen, onderzoek, workshops en interactieve presentaties in de museumcollectie.

Het Van Gogh Museum en Simon Lévelt vertonen veel overeenkomsten. Beide organisaties kenmerken zich als sterk familiemerk en hebben hun wortels in de 19e eeuw. Na de dood van Vincent van Gogh in 1890 beheerde zijn familie de kunstwerken. In 1973 hebben zijn erfgenamen het initiatief genomen een museum te stichten en sindsdien zijn ze nauw betrokken bij het reilen en zeilen in het museum.

Simon Lévelt opende haar eerste winkel in 1826. Het ambacht van koffiebrander en theehandelaar wordt al zes generaties lang doorgegeven.

Beide familiebedrijven hebben zich in de loop der jaren sterk ontwikkeld. Passie, gedrevenheid en vakmanschap vormen de basis. Daarnaast zijn ‘duurzaamheid’ en ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ verankerd in beide bedrijfsdoelstellingen. Zo heeft het Van Gogh Museum in 2014 als eerste museum het BREEAM-duurzaamheidscertificaat ontvangen en heeft Simon Lévelt in de jaren ’80 de eerste biologische koffie en thee op de Nederlandse markt geïntroduceerd.

Deze overkoepelende kernwaarden hebben tot een sponsorschap geleid. 'Wij zijn trots om het cultureel erfgoed op deze manier te kunnen ondersteunen en onze naam te verbinden aan zo’n prachtig Hollands merk', aldus Simon Lévelt. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken