Viktor&Rolf ontwerpen betaalpas voor ING

Viktor&Rolf ontwerpen betaalpas voor ING
  • Sponsoring
  • 17 apr 2018 @ 00:15
  • 29032 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenEndorsementKunst & CultuurSponsorship

Kunsthal Rotterdam en hoofdsponsor ING delen de missie om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Voor ING is een speciale Viktor&Rolf betaalpas ontworpen, die klanten kunnen aanvragen via MijnING.nl.

Tijdens de tentoonstelling kunnen bezoekers in de Kunsthal in een speciale photobooth hun passie voor Viktor&Rolf delen. Ook brengt de ING Kunstbuzz circa 300 leerlingen naar de tentoonstelling om jongeren kennis te laten maken met deze Nederlandse mode-iconen.

De tentoonstelling ‘Viktor&Rolf: Fashion Artists 25 Years’, ter gelegenheid van het vijfentwintigjarig jubileum van het Amsterdamse luxueuze modehuis, toont een aantal van de meest indrukwekkende en innovatieve werken van het Nederlandse designduo in de Kunsthal. Al 25 jaar leidt de symbiotische samenwerking tussen Viktor Horsting en Rolf Snoeren tot compromisloze schoonheid en uitzonderlijke collecties.

'Wearable art'

De expositie onderzoekt de elementen die de ontwerpers uniek maken in de hedendaagse modewereld en toont hun radicale opvatting van ‘wearable art’. In hun roemrijke carrière verleggen Viktor&Rolf voortdurend de grenzen tussen kunst en mode en hun ontwerpen contrasteren tussen romantiek en rebellie, uitbundigheid en controle, classicisme en conceptualisme.

De circa zestig werken uit de haute couture collecties van Viktor&Rolf geven inzicht in hun eigenzinnige en conceptuele benadering, waarbij ze kritiek op de mode-industrie, waar ze zelf ook deel van uitmaken, niet schuwen. Hun creaties zijn in vorm en materiaal – qua lijnenspel, volumes, strikken, kragen en ruches – van een oogstrelende schoonheid en technische perfectie. Hun modeshows zijn als ‘performances’ van grote zeggingskracht. De Russian Doll-show in 1999, waarin Viktor&Rolf negen lagen kleding om slechts een model, topmodel Maggie Rizer, draperen, zorgt voor hun internationale doorbraak.

Vervolgens volgen vele andere spraakmakende haute couture shows, waaruit stukken te zien zijn in de tentoonstelling, onder andere uit de collecties Bedtime Story (2005), The Fashion Show (2007), NO (2008), Cutting Edge Couture (2010), Red Carpet Dressing (2014), Wearable Art (2015) en Van Gogh Girls (2015), en niet eerder getoonde werken uit de nieuwste collecties, Boulevard of Broken Dreams (2017), Action Dolls (2017/18) en Surreal Satin (2018).

Nai publiceert 'glossary'

Bij de tentoonstelling verschijnt de jubileumpublicatie ‘Viktor&Rolf: Fashion Artists 25 Years’ samengesteld door gastcurator Thierry-Maxime Loriot en uitgegeven door nai010 uitgevers. Het boek bevat een exclusief recent interview van de curator met de ontwerpers, een fascinerende ‘glossary’ van Viktor&Rolf en een rijke iconografie met beelden van toonaangevende kunstenaars en fotografen zoals Cindy Sherman, Andreas Gursky, Herb Ritts, Anton Corbijn, Mert & Marcus, Annie Leibovitz, David LaChapelle, Tim Walker, Nick Knight en Inez & Vinoodh.  

De Kunsthal en Viktor&Rolf staan bekend om hun verschillende samenwerkingen met grote merken, bedrijven en particulieren. In de aanloop naar en tijdens de tentoonstelling ‘Viktor&Rolf: Fashion Artists 25 Years’ zijn verschillende initiatieven en samenwerkingen tot stand gekomen. Rotterdamse, landelijke en internationale partners maken met hun bijdrage de tentoonstelling in de Kunsthal Rotterdam mogelijk.

ING hoofdsponsor Kunsthal

Kunsthal en ING delen de missie om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Voor hoofdsponsor ING is een speciale Viktor&Rolf betaalpas ontworpen, die klanten kunnen aanvragen via MijnING.nl. Tijdens de tentoonstelling kunnen bezoekers in de Kunsthal in een speciale photobooth hun passie voor Viktor&Rolf delen. Ook brengt de ING Kunstbuzz circa 300 leerlingen naar de tentoonstelling om jongeren kennis te laten maken met deze Nederlandse mode-iconen.

In samenwerking met de Bankgiro Loterij wordt de tentoonstelling landelijk onder de aandacht gebracht bij haar deelnemers. In de Kunsthal wordt een speciaal event voor VIPkaarthouders georganiseerd evenals voor de Bankgiro Loterij deelnemers die voor de Kunsthal meespelen en daarmee de Kunsthal ondersteunen. 

Vogue en Bijenkorf

Vogue besteedt ruim aandacht aan Viktor&Rolf in hun juninummer dat medio mei verschijnt, met onder meer een exclusieve fotoshoot, een interview met de curator over Viktor&Rolf en redactionele aandacht voor de tentoonstelling.

De Kunsthal werkt samen met de Bijenkorf aan extra zichtbaarheid voor de tentoonstelling met onder andere een etalage in Bijenkorf Rotterdam als eye-catcher voor het winkelende publiek, een merchandise-assortiment voor haar klanten en nauwe samenwerking op marketingvlak.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken