Robeco stopt als sponsor SummerNights

Robeco stopt als sponsor SummerNights
  • Sponsoring
  • 7 mei 2018 @ 10:18
  • 26209 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • SponsorshipKunst & CultuurEvenement

Na 30 jaar komt er een einde aan de succesvolle sponsorsamenwerking tussen Robeco en het zomerprogramma van Het Koninklijk Concertgebouw. De jubileumeditie van 2018 is de laatste die de naam Robeco SummerNights zal dragen.

Robeco gaat, in lijn met zijn huidige duurzaamheidsbeleid, de aandacht verleggen naar het investeren in talentontwikkeling van kinderen door educatie.

Het einde van de samenwerking leidt niet tot een einde van de populaire programmering. Het zomerprogramma van Het Concertgebouw vindt ook in 2019 gewoon doorgang. Het Concertgebouw ambieert een voortzetting van de zomerprogrammering met een nieuwe partner. 'Berichtgeving volgt zodra de ontwikkelingen daar aanleiding toe geven', meldt het persbericht.

Langlopend cultureel partnership

Met het vertrek van Robeco als sponsor eindigt een van de langstlopende culturele partnerships van Nederland. Begonnen in 1989 als een bescheiden muziekfestival met een handvol concerten in de toen nog cultuurluwe zomer, groeiden de Robeco SummerNights al snel uit tot een jaarlijks evenement waar veel bezoekers naar uitkeken. Honderden orkesten, musici en concerten in uiteenlopende genres passeerden de afgelopen jaren de revue. Honderdduizenden muziekliefhebbers bezochten de zomerconcerten. Twee keer in haar 30-jarig bestaan won de zomerse concertreeks een SponsorRing, de prijzen voor de beste sponsorcases in het vakgebied sponsoring: in 2003 met de Robeco Zomerconcerten (categorie Kunst) en in 2014 met de Robeco SummerNights (Oeuvreprijs).

Gilbert Van Hassel, CEO van Robeco: 'We kijken terug op drie decennia aan prachtige zomeravonden. We hebben samen met Het Concertgebouw muziek op een innovatieve wijze voor iedereen toegankelijk gemaakt, net zoals we dat met beleggen hebben gedaan. Nu vinden wij het tijd om de aandacht te verleggen van cultuur naar educatie. Via een nieuw op te richten stichting, de Robeco Foundation, willen wij helpen gelijkwaardige kansen te creëren voor schoolgaande kinderen in minder bevoorrechte posities door hun talentontwikkeling te stimuleren.'

Simon Reinink, algemeen directeur van Het Concertgebouw: 'Het Concertgebouw kijkt met veel trots terug op de 30-jarige sponsorsamenwerking met Robeco. Mede dankzij Robeco heeft Het Concertgebouw dertig zomers lang een rijk gevuld en gevarieerd concertprogramma kunnen presenteren. Uniek in de historie van Het Concertgebouw.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken