Visa neemt Zlatan mee naar WK in Rusland

Visa neemt Zlatan mee naar WK in Rusland
  • Sponsoring
  • 11 mei 2018 @ 12:37
  • 29100 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • CampagnesWK VoetbalVoetbalSportmarketingEndorsement

'Ik kom naar het WK', kondigde Zlatan Ibrahimović al aan, maar de Zweedse bondscoach ontkende alles. Dat klopt, want de profvoetballer annex bad boy komt naar Rusland als boegbeeld van zijn sponsor Visa, die 'FOMO' als motto heeft gekozen. Slim, want Zlatan verrast altijd.

Visa, de officiële betaalpartner van FIFA, heeft vrijdag aangekondigd dat Zlatan, het gezicht van Visa’s wereldwijde marketingcampagne voor het WK Voetbal in Rusland, deze zomer terugkeert naar het toernooi en samen met de voetbalfans zijn opwachting maakt in Rusland. 

'Ik heb de hele wereld verteld dat ik aanwezig zal zijn op het WK Voetbal in Rusland – en nu helpt Visa mij en fans overal ter wereld om de actie van dichtbij te volgen', zegt Zlatan. 'Visa is vernieuwend. Zlatan is vernieuwend. Samen helpen we fans geen moment te missen van het WK.'

Betaalinnovaties

Visa’s snelle en makkelijke betalingen helpen de fans ieder moment van het WK te beleven, of ze nu onderweg zijn naar het toernooi of het thuis volgen. In Rusland hoeven de fans minder lang in de rij te staan en kunnen ze al hun aandacht bij het spel houden dankzij de 3.500 betalingsterminals en 1.000 mobiele verkooppunten die beschikken over de nieuwste betaalinnovaties – insteken, tappen of swipen volstaat. Fans thuis kunnen ook van alle wedstrijdopwinding genieten door de ogen van Zlatan, die door Visa exclusieve toegang tot het toernooi heeft. 

'Visa's Ultimate FIFA World Cup FOMO', de Visa-campagne voor het WK, zal Zlatans reis naar het toernooi en zijn terugkeer naar het FIFA WK voetbal volgen en tijdens dat avontuur het gemak van contactloos betalen laten zien. Visa en Zlatan geven Fear Of Missing Out (FOMO) geen kans op het WK en bieden een kijkje achter de schermen van het grootste sportevenement ter wereld. Denk daarbij aan exclusieve toegang tot de middenstip en de warming-up voor de officiële wedstrijden. 

Influencers veroveren WK Voetbal

Zlatan kan rekenen op de hulp van wereldwijde top-influencers op social media om te garanderen dat FOMO geen kans krijgt. Een absolute première voor Visa is dat vijf voetbal-, lifestyle- en mode-influencers (Freekickerz voor Duitsland, Kotaro Tokuda voor Japan, Pamela Allier voor Mexico, Chris MD voor het Verenigd Koninkrijk en Tatiana Vasilieva voor Rusland) integraal deel zullen uitmaken van Visa’s wereldwijde marketingcampagne. Verschillende influencers komen aan bod in de campagne-video’s en tonen hun miljoenen volgers hoe Visa’s innovatieve betaaltechnologie en exclusieve toegang het contact van de fans met het toernooi verder versterken. 

'Visa doet er alles aan om de ervaring van fans in stadions overal ter wereld te verbeteren, en het WK Voetbal is daar het perfecte voorbeeld van', zegt Lynne Biggar, Chief Marketing and Communications Officer van Visa. 'Onze WK-campagne helpt voetbalfans overal ter wereld geen moment van de actie te missen, of dat nu gebeurt met vernieuwende betaalmogelijkheden in het stadion of door de fans thuis een exclusieve kijk te geven achter de schermen van het toernooi.'

Campagne door Traktor

De creatieve campagne is het werk van het bekroonde Traktor en volgt Zlatans terugkeer naar het FIFA WK voetbal. De campagne, wereldwijd ontwikkeld en opgenomen in het Verenigd Koninkrijk, bestaat uit een combinatie van meer dan twintig video’s en omvat zowel de kanalen televisie, digitaal, video, sociale media, print media als 'out of home'. 

Voor het WK Voetbal Rusland is Visa de exclusieve betaalservice in alle stadions waar betaalkaarten geaccepteerd worden. In het stadion kunnen de fans betalen met contactloze credit- en debetkaarten van Visa en mobiele betaaldiensten via contactloze terminals. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken